ثبت 323 میلیارد ریال درآمد فروش نفت گاز "باک پر" در مرز باشماق کردستان

از آغاز اجرای طرح فروش نفت گاز "باک پر" در مرز باشماق کردستان، نزدیک به 323 میلیارد ریال درآمد حاصل از فروش این فرآورده نفتی به خزانه کشور واریز شده است.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه کردستان به خبرنگار شانا گفت: از دهم شهریور ماه امسال که طرح عرضه نفت گاز"باک پر" در مرز باشماق شهرستان مریوان آغاز شده است تا سوم بهمن ماه، از محل فروش این فرآورده نفتی به نرخ تعادلی، 322 میلیارد و 904 میلیون و 743 هزار و 56 ریال درآمد زایی و به خزانه دولت واریز شده است.

فریدون یاسمی تصریح کرد:ارزش حاصل از فروش نفت گاز قبل از شروع این طرح و در بازه زمانی مشابه پارسال (شهریور تا بهمن سال 92) 32 میلیارد و 465 میلیون ریال بوده که امسال بیش از 290 میلیارد و 439 میلیون ریال ( 10 برابر) افزایش یافته است.

به گفته مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه کردستان، با اجرایی شدن این طرح، درآمد حاصل از فروش نفت گاز به کامیونهای ترانزیت در مرز باشماق، رشدی بیش از 900 درصد داشته است.

وی افزود: از تاریخ یاد شده ( 10 شهریور ماه) کلیه کامیونهای ترانزیتی خروجی از مرز باشماق، بر اساس قیمت شناور مرزی( نرخ تعادلی)، معادل نرخ یک باک استاندارد (باک پر) را پرداخت می کنند و این مبلغ به خزانه کشور واریز می شود.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی کردستان جمع آوری دلالان سوخت، جلوگیری از عرضه خارج از شبکه نفت و گاز، جلوگیری از سو استفاده احتمالی، نظارت بیشتر، درآمدزایی دولت، صرفه جویی در سوخت، افزایش سرعت در امور و کنترل کامیونهای ترانزیت را از جمله ویژگیهای اجرای این طرح برشمرد.



کد خبر 233633

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =