توفیق اجرا و بهره برداری از 7 طرح فنی در پالایشگاه کرمانشاه

توفیق در اجرا و بهره برداری هفت طرح فنی از دستاوردهای امسال پالایشگاه کرمانشاه است.

به گزارش خبرنگار شانا مدیر عامل شرکت پالایش نفت کرمانشاه گفت: تعویض کاتالیست های واحد یونیفاینر نفتا و تبدیل کاتالیستی در این شرکت یکی از طرحهای ببار نشسته در ماههای نخست امسال است.

صید محمد جمشیدی افزود: پروژه های ارتقای کارایی سیستم پساب به منظور افزایش بهره وری این سیستم و ارتقای سیستم کنترلی و ابزار دقیق مربوط به تجهیزات قدیم پالایشگاه به منظور بهره گیری دوباره از آنها، همچنین  ارتقا کارایی و افزایش بهره وری انرژی نیز از دیگر طرحهای انجام شده در سال جاری است.

وی با بیان این که امسال پنج چاه عمیق برای تامین آب مصرفی صنعتی در این شرکت احداث شده است، اظهار کرد: اتصال این پالایشگاه  به برق شهر جهت تامین برق مورد نیاز بخشی از پالایشگاه و اقزایش ضریب اطمینان بخشهای عملیاتی، دیگر طرحهای هستند که امسال به ثمر رسیده اند.

جمشیدی ادامه داد: تجهیزات پیشرفته آزمایشگاهی به منظور کنترل مستمر بهبود کیفی محصولات و همچنین امکان تولید محصولات جدید همچون پنتان، هگزان و انواع حلال نیز خریداری شده است.

به گفته وی پروژه راه اندازی پولیشر برای تصفیه و بالا بردن کیفیت آب کاندنس برگشتی به منظور استفاده در دیگهای بخار نیز از دیگر طرحهای اجرا شده در سالجاری  است.

وی با بیان این که مصوبه هیئت مدیره درباره ایجاد واحد ایزومریزاسیون نیز کسب شده است، یادآوری کرد: آموزش مستمر و تامین تجهیزات مورد نیاز در زمینه ایمنی صنعتی و فردی همواره در این شرکت برقرار است.

به گزارش شانا شرکت پالایش نفت کرمانشاه به عنوان دومین مجموعه پالایشگاهی ایران پس از آبادان، کهن سال ترین تاسیسات غرب کشور به شمار می آید که در سال 1301 فعالیت خود را آغاز کرده است.

ظرفیت این شرکت در حال حاضر 20 هزار بشکه در روز است و نفت خام خوراک این شرکت به صورت مخلوط از نفت حوزه های نفتی نفت شهر، اهواز/آسماری و سرکان/ماله تامین می شود.

محصولات این شرکت شامل گاز مایع، بنزین موتور، سوخت هواپیما، نفت سفید، نفت گاز، نفت کوره، نرمال پنتان و هگزان می شود.

کد خبر 233650

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =