تولیدکنندگان نفت اقلیم کردستان عراق به دنبال افزایش تولید نفت هستند

شرکتهای تولیدکننده نفت در اقلیم کردستان عراق با وجود افت جهانی قیمتهای نفت، عطش زیادی برای افزایش ظرفیت تولید نفت خود نشان می دهند.

به گزارش پایگاه اینترنتی گالف تایمز به نقل از شبکه خبری بلومبرگ، تولیدکنندگان نفت اقلیم کردستان عراق برای افزایش تولید نفت این منطقه بسیار نا شکیبا هستند، این در حالیست که سقوط قیمت نفت به زیر 50 دلار برای هر بشکه هم جلوی عطش آنها را نگرفت.

شرکت جنل انرژی با مدیریت توی هیوارد، رئیس پیشین بی پی، برنامه های خود را برای افزایش 74 درصدی ظرفیت تولید نفت در میدانهای تق تق و تاوکه تا پایان امسال با جدیت جلو می برد تا تولید نفت این میدانها را به روزانه 400 هزار بشکه برساند. شرکت نروژی دی ان او 55 درصد از سهام میدان تاوکه را در اختیار دارد.

جولیان مترل، مدیر مالی جنل انرژی، می گوید: بخشهای اجرایی فعالیت ما بسیار قوی و نیرومند پیش می رود و ما اهداف افزایش تولید نفت خود را حفظ کرده ایم، حتی با قیمت 50 دلار برای هر بشکه نفت، انتظار داریم درآمدی برابر 350 تا 400 میلیون دلار داشته باشیم.

شرکت گالف کیستون نیز که یکی دیگر از شرکتهای فعال در میدانهای نفتی اقلیم کردستان عراق است، ماه گذشته تولید نفت خود را در این منطقه 60 درصد افزایش داد و به 40 هزار بشکه رساند. این شرکت قصد دارد تا سال 2017 تولید نفت خود را به 70 هزار بشکه در روز افزایش دهد.

جان گرستنلاور، مدیرعامل گالف کیستون، در مصاحبه ای تلفنی گفت: شرکت هدف افزایش تولید نفت خود را حفظ کرده و سعی دارد هزینه حمل و نقل را تا 60 درصد کاهش دهد.

وی که 38 سال سابقه فعالیت در صنعت نفت جهان را دارد و سه یا چهار بار شاهد سقوط مشابه قیمتهای جهانی نفت بوده است، در باره قیمتهای نفت کنونی اظهار کرد: قیمتهای به نزدیک کف خود رسیده اند و در چند ماه آینده روند افزایشی را شروع می کنند.

گرستنلاور گفت: در ابتدا قیمت نفت به کف می رسد که فکر می کنم اکنون به آن نقطه رسیده ایم، سپس قیمتها برای چند ماه در همان سطح می مانند، قیمتهای پائین انرژی موجب تحریک اقتصادی می شود و فعالیتهای اقتصادی سرعت می گیرد و قیمتهای جهانی نفت بالا می رود، چنانچه اکنون به کف قیمت نرسیده باشیم بسیار به آن نزدیک هستیم.

جنل انرژی روز چهارشنبه (اول بهمن ماه) خبر داد که سهم تولید نفت میدان های اقلیم کردستان عراق را در سال 2014 نزدیک به 58 درصد افزایش داده  به روزانه 69 هزار بشکه رسانده است و تا پایان سال جاری میلادی تولید نفت خود را به 90 تا 100 هزار بشکه در روز افزایش می دهد.

 

کد خبر 233720

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =