20.6 میلیارد مترمکعب گاز در پالایشگاه پارسیان فرآورش شد

شرکت پالایش گاز پارسیان در 10 ماه امسال، 20 میلیارد و 648 میلیون مترمکعب گاز را فرآورش و به خطوط سراسری ارسال کرده است.

مدیرعامل شرکت پالایش گاز پارسیان در گفتگو با خبرنگار شانا اظهار کرد: در 10 ماه پارسال، 19 میلیارد و 590 میلیون مترمکعب گاز فرآورش شد که این مقدار در مدت مشابه امسال شاهد افزایش بیش از یک میلیارد مترمکعبی بوده است.

فرشید ابدالی افزود: این پالایشگاه با تولید سالانه ٢٤ میلیارد مترمکعب، سومین تامین کننده گاز طبیعی کشور محسوب می شود و ٤٦ درصد از خوراک خود را از حوزه تابناک، ١١ درصد را از حوزه وراوی و ٤٣ درصد را نیز از حوزه هما- شانول دریافت و پس از فرآورش به خط چهارم سراسری ارسال می کند.

وی یادآور شد: این شرکت، هم اکنون ١٢,٨ درصد از تولید گاز کشور را به خود اختصاص داده است.

تولید 8.3 میلیون بشکه میعانات گازی

وی تصریح کرد: این شرکت در 10 ماه پارسال، هشت میلیون و 160 هزار بشکه میعانات گازی تولید کرده که این مقدار امسال به هشت میلیون و 358 هزار بشکه رسیده است.

به گفته مدیرعامل شرکت پالایش گاز پارسیان، میعانات تولید شده در چهار مخزن ١٨ هزار مترمکعبی ذخیره می شود و توسط خط لوله ١٠ اینچ به عسلویه ارسال و از آنجا به خارج از کشور صادر می شود.

ثبت بیش از ١٨ میلیون نفر- ساعت کار بدون حادثه

ابدالی با بیان این که افزایش سطح ایمنی پالایشگاه با ارتقای فرهنگ ایمنی کارکنان از جمله اهداف این شرکت بشمار می رود، تاکید کرد: تاکنون ١٨ میلیون و 819 هزار نفر- ساعت کار بدون حادثه در این شرکت ثبت شده است.

وی ادامه داد: حفظ و پایداری ظرفیت تولید گاز با کیفیت مطابق با استانداردهای شرکت ملی گاز ایران، تامین قطعات یدکی مورد نیاز از منابع داخلی، روزآمد کردن تکنولوژی مورد استفاده در شرکت و... ، از جمله اهداف این شرکت است.

مدیرعامل شرکت پالایش گاز پارسیان اظهار کرد: این شرکت، گاز استانهای فارس، یزد، اصفهان، قم و بخشی از تهران را تامین می کند.

کد خبر 233730

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =