تعامل میان قطب فرآورش گاز جنوب با قدیمی ترین تولید کننده نفت ایران

مدیران عامل شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان و شرکت پالایش گاز بیدبلند در نشست مشترک راههای همکاری و هم افزایی میان این دو شرکت را بررسی کردند.

به گزارش خبرنگار شانا در مناطق نفتخیز جنوب، این جلسه صبح امروز (دوشنبه 6 بهمن ماه) با حضور مدیرعامل، مدیران و روسای ستادی و عملیاتی شرکت پالایش گاز بیدبلند در حوزه ستادی شرکت نفت و گاز مسجدسلیمان برگزار شد.

در این نشست مدیرعامل شرکت پالایش گاز بیدبلند با ابراز خرسندی از حضور در زادگاه نفت گفت: مسجدسلیمان با قدمت زیاد در تولید نفت و گاز  نقش مهمی در اقتصاد کشور ایفا کرده است.

علی محمد پور رضا افزود: پالایشگاه گاز بیدبلند نیز با پالایش بیش از 6 میلیارد متر مکعب گاز در 9 ماه امسال نقش موثری در تأمین نیاز بخش صنعت و چرخش چرخهای صنعت استان خوزستان داشته است .

وی با بیان اینکه پالایشگاه گاز  مسجدسلیمان زیر نظر این شرکت اداره می شود، اظهار کرد: این پالایشگاه که خوراک روزانه اش از گاز تولیدی از سوی شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان تأمین می شود ظرفیت و توانایی فرآورش روزانه یک میلیون متر مکعب گاز را داراست که تولید آن برای مصارف خانگی و همچنین بخش صنعت این شهرستان به مصرف می رسد.

پور رضا با اشاره به ظرفیتها و توانمندیهای مناسب هر دو شرکت خواستار افزایش سطح همکاریها و تعامل دو طرف شد.

مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان نیز با ابراز خوشحالی از حضور مدیران پالایشگاه گاز بیدبلند گفت: توجه به محیط زیست و فعالیت صنعتی پاک شاخص ترین مشترکات دو شرکت است.

ابراهیم پیرامون با تشریح نقش خدمات این شرکت در توسعه و رونق منطقه، افزود: به یقین استفاده از ظرفیتهای مناسب پالایشگاه بید بلند به عنوان قطب پالایش گاز کشور می تواند بر اثر بخشی فعالیت های سبز شرکتهای نفتی بیفزاید و سبب کاهش و حذف مخاطره های صنعتی شود.

وی با تاکید بر لزوم افزایش سطح همکاریها بویژه تبادل اطلاعات، نتایج تحقیقات، پژوهشها و تجارب کارکنان برای افزایش سطح علمی دو شرکت، اظهار کرد: افزایش تعاملات و همکاریها میان دو شرکت می تواند منجر به نتایج ارزشمندی در حوزه صنعت نفت شده و الگوی خوبی برای دیگر شرکتهای مشابه باشد.

کد خبر 233782

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =