تولید نفت خام آمریکا کاهش می یابد

در پی کاهش شمار دکلهای حفاری فعال در آمریکا، پیش‌بینی می‌شود که تولید نفت این کشور پس از ماه مه سال 2015 میلادی روند کاهشی در پیش گیرد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، چنانچه کاهش شمار دکلهای حفاری فعال در ایالت داکوتای شمالی در چند هفته‌ آینده همچنان ادامه یابد، تولید نفت آمریکا از ماه ژوئن یا ژوئیه سال 2015 میلادی پایین می‌آید.

به گفته شرکت خدمات میدانهای نفتی بیکر هیوز، شمار دکلهای حفاری نفتی فعال در ایالت داکوتای شمالی در کمتر از چهار ماه 25 درصد کاهش یافته است. 

بیکر هیوز اعلام کرد که شمار دکلهای حفاری فعال در این ایالت هفته گذشته به 147 عدد رسید که در مقایسه با 189 دکل فعال در ماه اکتبر کاهش داشته است. این رقم همچنین پایین ترین سطح از ماه دسامبر سال 2010 میلادی تاکنون به شمار می‌رود.

اداره منابع معدنی ایالت داکوتای شمالی اعلام کرد که شمار دکلهای حفاری فعال در این ایالت 157 عدد است اما گزارش این نهاد برای کاهش دکلها در سه ماه گذشته، رقمی مشابه بیکر هیوز را نشان می‌دهد.

در همین حال، از 157 دکل فعال گزارش شده در فهرست اداره منابع معدنی، 27 دکل در پروژه‌هایی استفاده می‌شوند که از سال 2014 میلادی آغاز شده است و هنوز مشخص نیست که برای حفاری چاههای جدید به کار گرفته شوند.

اداره منابع معدنی ایالت داکوتای شمالی پیش‌بینی می‌کند که برای حفظ تولید و تغییر در روند کاهشی تولید در چاههای موجود، به 140 تا 160 دکل حفاری فعال نیاز است. 

شمار دکلهای حفاری موجود در ایالت داکوتای شمالی نشان می‌دهد که رشد تولید نفت این ایالت به زودی متوقف می‌شود. با کاهش بیشتر شمار دکلهای حفاری، از اواسط امسال تولید نفت در این ایالت روند نزولی در پیش می‌گیرد.

بر اساس این گزارش، جریان مشابهی می‌تواند گریبانگیر دو حوزه بزرگ دیگر شیل اویل یعنی ایگل فورد و پرمیان در ایالت تگزاس شود. 

به گفته بیکرهیوز، تعداد کل دکلهای حفاری نفتی در این سه حوزه بزرگ از 954 دکل در اوایل ماه اکتبر به 794 دکل در هفته گذشته کاهش یافت.

این سه حوزه بزرگ 60 درصد از کل دکلهای نفتی فعال در سراسر آمریکا و همچنین  بیش از 95 درصد از افزایش تولید نفت این کشور را از سال 2009 تاکنون به خود اختصاص می‌دهند.

بنابراین، این سه حوزه از نظر برقراری توازن دوباره در بازار نفت موثر هستند و هم‌اکنون نشانه‌هایی مبنی بر برقراری دوباره توازن در بازار در جریان است. 

کد خبر 233811

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =