افزایش 68 درصدی تحویل گاز به صنایع عمده

تحویل گاز به صنایع عمده در دیماه امسال نسبت به مدت مشابه پارسال شاهد افزایش 68 درصدی بود.

سخنگوی شرکت ملی گاز ایران در گفتگو با خبرنگار شانا اظهار کرد: در دیماه پارسال به صورت میانگین روزانه 45 میلیون مترمکعب گاز به صنایع عمده تحویل شد و این مقدار در مدت مشابه امسال به 75.7 میلیون مترمکعب رسیده است.

مجید بوجارزاده افزود: در 30 روز دیماه پارسال تحویل گاز به نیروگاهها از 22 میلیون مترمکعب به 90 میلیون مترمکعب (به صورت میانگین) در مدت مشابه امسال رسیده است.

وی با بیان این که مصرف گاز بخشهای خانگی، تجاری و صنایع غیر عمده در بازه زمانی یادشده امسال شاهد کاهش 8 درصدی بوده است، یادآور شد: در دیماه پارسال به صورت میانگین 462 میلیون مترمکعب گاز در این بخش مصرف شد و این مقدار امسال به 424 میلیون مترمکعب رسیده است.

به گفته وی، از ابتدای امسال تا پایان دیماه حجم تحویل گاز به نیروگاهها با 34 درصد افزایش به حدود 44 میلیارد مترمکعب رسیده است.

رئیس روابط عمومی شرکت ملی گاز ایران ادامه داد: در این مدت حجم تحویل گاز به صنایع نیز هفت درصد و تحویل گاز به بخشهای خانگی، تجاری و صنایع غیر عمده نیز 1.8 درصد رشد داشته است.

افزایش 110 میلیون مترمکعبی مصرف گاز بخش خانگی

وی با اشاره به مصرف گاز کشور در 24 ساعت گذشته گفت: در 24 ساعت گذشته 430 میلیون مترمکعب گاز در بخش خانگی مصرف شده که این مقدار در مدت مشابه پارسال 320 میلیون مترمکعب بوده است.

سخنگوی شرکت ملی گاز ایران یادآور شد: در بازه زمانی یادشده پارسال 106 میلیون مترمکعب گاز به نیروگاهها تحویل شده است.

وی ادامه داد: حجم تحویل گاز به نیروگاهها در 24 ساعت گذشته به 110 میلیون مترمکعب رسیده است.

کد خبر 233938

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =