بهره برداری از 16 پروژه گازرسانی استان خراسان رضوی آغاز می شود

همزمان با دهه فجر و سی و ششمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی بهره برداری از 16 پروژه گازرسانی در استان خراسان رضوی آغاز می شود.

مدیرعامل شرکت گاز استان خراسان رضوی در گفتگو با خبرنگار شانا اظهار کرد: گازرسانی به 54 روستا، 12 واحد صنعتی، دو پروژه خط انتقال و یک ساختمان عملیات در قالب 16 پروژه در این ایام به بهره برداری می رسند.

حبیب الله صادقی با اشاره به بهره برداری از 16 پروژه گازرسانی در سطح استان افزود: این پروژه ها با اعتبار بیش از 530 میلیارد ریال با تلاش کارکنان شرکت گاز استان خراسان رضوی انجام و در این ایام به بهره برداری می رسند.

وی یادآور شد: با گازرسانی به این روستاها، جمعیت روستایی بهره مند از نعمت گاز طبیعی از مرز 67 درصد فراتر می رود.

وی در رابطه با عملکرد این شرکت در یکسال گذشته، گفت: طی یکسال گذشته بیش از 11 میلیارد مترمکعب گاز در سطح استان مصرف شده است.

به گفته وی، امسال حجم تحویل گاز به نیروگاههای سطح استان شاهد افزایش 30 درصدی بود.

مدیرعامل شرکت گاز استان خراسان رضوی ادامه داد: از ابتدای مهرماه تا پایان دیماه امسال، 867 میلیون مترمکعب گاز به نیروگاهها تحویل شده که این مقدار در مدت مشابه پارسال، 665.7 میلیون مترمکعب بوده است.

صادقی در رابطه با چگونگی گازرسانی به روستاهای باقیمانده استان نیز گفت: هم اکنون یکهزار و 300 روستای واجد شرایط در سطح استان وجود دارد که با گازرسانی به آنها، همه روستاهای واجد شرایط استان از نعمت گاز بهره مند می شوند.

وی تصریح کرد: اعتبار لازم برای گازرسانی به این روستاها حدود 9 هزار میلیارد ریال است که از محل بند «ق» تبصره دو بودجه امسال قابل تامین خواهد بود.

مدیرعامل شرکت گاز استان خراسان رضوی ادامه داد: بر اساس برنامه ریزی انجام شده و در صورت تامین اعتبار و ابلاغ دستور العملهای اجرایی آن، تا سه سال آینده روستاهای واجد شرایط سطح استان به شبکه سراسری گاز متصل می شوند.

به گفته وی، هم اکنون ضریب وصول مطالبات بخشهای خانگی و تجاری استان خراسان رضوی، 80 درصد بوده و این ضریب یکی از شاخصهای سنجش شرکتهای گاز استانی است.

کد خبر 233954

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =