پالایشگاه کرمانشاه توسعه می یابد

پالایشگاه کرمانشاه همسو با سیاستهای جدید این شرکت مبنی بر توسعه کمی و کیفی پالایشگاه، اقدامهایی را در دست مطالعه قرار داده است.

مدیرعامل شرکت پالایش نفت کرمانشاه به خبرنگار شانا گفت: توانمندیهای شرکت در انجام اقدامهایی از جمله تغییر برخی سیستمها و نوسازی آنها در دست بررسی قرار دارد.

صیدمحمد جمشیدی با بیان این که تعویض مشعلهای پالایشگاه با مشعلهای با بهره وری بالا از جمله این اقدامها است، افزود: بازیافت گازهای ارسالی به مشعلها نیز از دیگر برنامه های در دست اقدام است.

وی ادامه داد: تغییر سیستم کنترلی دیگهای فشار بالای پالایشگاه به plc، تغییر سیستم کنترلی کمپرسورهای هوای ابزار دقیق پالایشگاه به plc، و تغییر کنترلی کمپرسورهای گاز گردشی قدیمی واحد تبدیل کاتالیستی به plc نیز اقدامهای دیگری است که پس از انجام بررسیهای لازم اجرایی می شود.

جمشیدی به مطالعه و خرید تجیهزات لازم برای امکان اتصال به برق شهر در این پالایشگاه اشاره و تصریح کرد: میترینگ حاملهای انرژی نیز نیاز به اصلاح دارد.

به گفته این مقام مسئول، تامین قطعات و تجهیزات لازم بر ادوات و تجهیزات قدیمی پالایشگاه به همراه بهره برداری از تجهیزات جدید (با توجه به شرایط خاص) نیز از جمله اقدامهایی است که در دست بررسی و مطالعه قرار دارد.

به گزارش شانا، شرکت پالایش نفت کرمانشاه به عنوان دومین مجموعه پالایشگاهی ایران پس از آبادان، کهن سال ترین تاسیسات غرب کشور بشمار می رود که در سال ١٣٠١ فعالیت خود را آغاز کرده است.

بر پایه این گزارش، ظرفیت این شرکت هم اکنون ٢٠ هزار بشکه در روز است و نفت خام خوراک این شرکت به صورت مخلوط از نفت حوزه های نفتی نفت شهر، اهواز/آسماری و سرکان/ماله تامین می شود.

بر همین اساس، محصولات این شرکت شامل گاز مایع، بنزین موتور، سوخت هواپیما، نفت سفید، نفت گاز، نفت کوره، نرمال پنتان و هگزان می شود.


کد خبر 233962

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =