حجم گاز تحویلی به نیروگاهها از مرز 44 میلیارد مترمکعب گذشت

حجم تحویل گاز به نیروگاههای کشور در 313 روز امسال با افزایش 10 میلیارد و 623 میلیون مترمکعبی نسبت به مدت مشابه پارسال به بیش از 44 میلیارد و 253 میلیون مترمکعب رسید.

معاون امور مهندسی مدیریت گازرسانی شرکت ملی گاز ایران در گفتگو با خبرنگار شانا اظهار کرد: در مدت مشابه پارسال، 33 میلیارد و 630 میلیون مترمکعب گاز به بخش نیروگاهی تحویل شده است.

تحویل روزانه 142 میلیون مترمکعب گاز به نیروگاهها

مجتبی شیخ بهایی افزود: در بازه زمانی یادشده پارسال به صورت میانگین روزانه 105 میلیون مترمکعب گاز به نیروگاهها تحویل شد و این مقدار در مدت مشابه امسال به 142 میلیون مترمکعب در روز رسیده است.

وی تاکید کرد: باتوجه به برابری ارزش حرارتی سوختهای مایع با گاز، از مصرف همین مقدار فرآورده در نیروگاهها جلوگیری شده است.

به گفته وی، شرکت ملی گاز ایران، امسال حجم تحویل گاز به نیروگاهها و صنایع عمده را با هدف کاهش مصرف سوختهای مایع افزایش داده است.

شیخ بهایی با بیان این که افزایش تحویل گاز به بخش نیروگاهی، علاوه بر کاهش آلودگی هوا باعث توسعه صنعت و شکوفایی چرخه اقتصاد می شود، تصریح کرد: کاهش مصرف فرآورده های نفتی در کشور زمینه افزایش حجم صادرات را فراهم می کند و برای کشور نیز ارز آوری بهمراه خواهد داشت.

کد خبر 233964

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =