شورای عالی ایران و ترکیه تشکیل شد

وزیر صنعت، معدن و تجارت از تشکیل شورای عالی ایران و ترکیه در سطح روسای جمهور دو کشور خبر داد و گفت: این شورا برای گسترش همکاریها میان دو کشور تشکیل شده است.

به گزارش شانا، محمدرضا نعمت زاده  امروز (چهارشنبه هشتم دیماه) در حاشیه چهارمین نشست وزیران صنعت کشورهای دی 8 در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: براساس برنامه ریزیهای انجام شده حجم تجارت ایران و ترکیه باید به 30 میلیارد دلار برسد.

وی با بیان این که بانکهای ایرانی هم اکنون در تحریم قرار دارند، ابراز امیدواری کرد که با مذاکره های پیش رو گشایشی در این  باره ایجاد شود، هرچند ایران به سبب تحریمها نتوانسته به اهداف خود در مبادلات تجاری با دیگر کشورها دست یابد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به زمینه های همکاریهای مشترک ایران و ترکیه، گفت: موضوع خودروسازی یکی از موضوعهای مهمی است که می تواند در همکاریهای مشترک ایران و ترکیه مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به اهداف اجلاس کشورهای دی 8، گفت: توسعه همکاریهای متقابل از جمله اهداف برگزاری این نشست به شمار می آید که ما نسبت به این همکاریها بسیار خوشبین هستیم ضمن آن که قرار است ایران به هدف تولید سه میلیون دستگاه خودرو در سال دست یابد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت سپس ادامه داد: دستیابی به این هدف نیاز به تامین قطعه و سرمایه گذاری دارد ضمن آن که ترکیه نیز در چنین وضعی قرار دارد، از این رو همکاریهای مشترک می تواند در این باره راهگشا باشد.

وی درباره ارائه تسهیلات به سرمایه گذاران خارجی در دولت یازدهم نیز گفت: ایران برای هیچ کشوری مزیت خاصی در نظر نمی گیرد زیرا ما دارای قانون سرمایه گذاری خارجی هستیم که براساس آن همه کشورها می توانند از مزیت سرمایه گذاری در کشور استفاده کنند.

به گفته نعمت زاده، متن قانون سرمایه گذاری خارجی در کشور هیچ تفاوتی را برای کشورها قائل نیست بنابراین ترکیه می تواند براساس این قانون در کشور به سرمایه گذاری بپردازد.

کد خبر 233992

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =