۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۶
  • کد خبر: 235901
خبرهای خوش برای NGL خارک در راه است

مدیرعامل شرکت نفت فلات قاره با اعلام این خبر که در حال انتخاب مشاور برای امکان سنجی اختصاص اعتبارات بند "ق" در پروژه NGL خارک هستیم، گفت: سعی می کنیم این روند تسریع شود تا بانک کارگزار هرچه زودتر این اعتبارات را پرداخت کند.

سعید حافظی در گفتگو با خبرنگار شانا، علاوه بر خبر فوق همچنین اعلام کرد که اجرای واحد گوگردزدایی در کنار NGL خارک را از محل سرمایه گذاری و اعتبارات بند "ق" و یا منابع داخلی تامین خواهیم کرد.

سعید حافظی، در شهریور ماه امسال اعلام کرده بود که برای اجرای طرح NGL خارک ١,٢ میلیارد دلار اعتبار نیاز است که بر اساس برنامه ٦٠٠ میلیون دلار آن از صندوق توسعه ملی و بخشی دیگر نیز از محل بند "ق" بودجه امسال تامین می شود.

به گزارش شانا، همچنین علی عظیمی ، مجری پروژه NGL خارک پیش از این با تاکید بر اینکه پروژه استحصال گوگرد (SRU) در کنار پروژه NGL خارک اهمیت بسیاری دارد، تاکید کرده بود که طبق تصمیم هیات مدیره شرکت ملی نفت قرار است که این پروژه از محل منابع سرمایه گذاری تامین مالی شود و تاکنون تعدادی از سرمایه گذاران پای کار آمده اند اما این ورود با توجه به شرایط حاضر بین المللی جدی نبوده است.

وی تاکید کرده بود که سازمان حفاظت محیط زیست اجازه سوزاندن گازهای ترش را نمی دهد و فضایی برای نگهداری این میزان گاز ترش هم وجود ندارد و حتما باید واحد استحصال گوگرد آماده شود.

عظیمی افزوده بود که پس از راه اندازی، به ازای هر ٦٠٠ میلیون فوت مکعب در روز خوراکNGL خارک ، ٧٠ میلیون فوت مکعب در روز گاز ترش اسیدی تولید خواهد شد که باید برای آن تدبیری اندیشیده شود.

کد خبر 235901

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =