۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۲
  • کد خبر: 235937
رشد اقتصادی آمریکا در سال 2015

آخرین پیش‌بینی‌های مراکز معتبر بین‌المللی از اقتصاد دنیا در سال 2015 حاکی از این است که اقتصاد آمریکا افق روشنی پیشرو دارد.

به گزارش خبرنگار شانا، کارشناس ارشد موسسه مطالعات انرژی با اشاره به این که حرکت رو به جلوی اقتصاد آمریکا با سرعت مناسبی ادامه خواهد یافت، افزود: سرعت حرکت اقتصادی چین اما در سال 2015 در مقابل آمریکا کندتر می‌شود که این مسئله بسیار مهمی هم برای اقتصاد آمریکا و هم برای اقتصاد سایر کشورهایی که با چین رابطه تجاری دارند، است.

بهناز جلالی فر با با بیان این که کاهش سرعت رشد اقتصاد چین، می‌تواند رشد شتابان اقتصاد آمریکا را نیز کاهش دهد، تصریح کرد: علاوه بر این اقتصاد شکننده منطقه یورو و ژاپن که سعی دارند به سختی از حالت رکور خارج شوند، با مشکلات بیشتری روبرو می شوند.

کارشناس ارشد موسسه مطالعات انرژی با اشاره به این که اقتصاد چین بر اقتصاد کشورهای کوچکتر منطقه آسیای جنوب شرقی (مانند مالزی، سنگاپور و تایوان) هم بسیار مؤثر است، تصریح کرد: کاهش سرعت رشد چین می‌تواند موجب کاهش رشد اقتصادی این کشورها شود.

جلالی افزود: در مجموع قیمت نفت و سرعت رشد اقتصادی چین دو عامل بسیار مهم و اثرگذار بر وضعیت اقتصاد دنیا در سال 2015 خواهند بود.

کد خبر 235937

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =