تحقق 10 هزار میلیارد ریال بودجه نوسازی شبکه انتقال نفت و فرآورده

حدود 10 هزار میلیارد ریال از 15 هزار میلیارد ریال تخصیص داده شده برای نوسازی شبکه انتقال و توزیع نفت و فرآورده در سال 93 محقق شده است.

مدیرعامل شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت در گفتگو با خبرنگار شانا، اظهار کرد:این مبلغ دو سوم از کل بودجه تخصیص یافته مربوط به این بخش در سال جاری است و پیش بینی می شود تا پایان امسال نیز بقیه آن جذب شود.

عباسعلی جعفری نسب با بیان اینکه قانون بودجه سال آینده نیز به همین میزان ( 15هزار میلیارد ریال) است، تصریح کرد: انتظار می رود در سال آینده بتوان با اجرای پروژه های نوسازی،تمام این مبلغ هزنیه و جذب شود.

وی این بودجه تنها برای نوسازی خطوط لوله نیست و برخی پروژه های نوسازی مخازن و تاسیسات پخش و پالایشگاهها را نیز شامل می شود.

به گزارش شانا، بر اساس این گزارش،در بند "ک"تبصره ٢ بودجه ١٣٩٤ آمده است: شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران مکلف است نسبت به نوسازی و توسعه شبکه خطوط لوله انتقال نفت خام و میعانات گازی و فرآورده های نفتی و تأمین منابع مالی سهم دولت در توسعه پالایشگاهها و زیر ساختهای تأمین، ذخیره سازی و توزیع فرآورده‌ اقدام کند و منابع مورد نیاز را از محل افزایش پنج درصد (۵ درصد) به قیمت هر لیتر فرآورده های نفتی تأمین و پس از واریز به خزانه تا سقف 15 هزار میلیارد ریال به مصرف برساند.

این منابع جزو درآمد شرکت محسوب نمی شود و معاف از مالیات است.

کد خبر 236006

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =