۱۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۰
  • کد خبر: 236330
شبه نظامیان به دو میدان نفتی در لیبی حمله کردند

شبه نظامیان مسلح در لیبی دوباره تاسیسات نفتی این کشور را مورد حمله قرار دادند و میدانهای نفتی و خطوط لوله این کشور را تخریب کردند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، علی الحاسی، سخنگوی نیروهای حراست تاسیسات نفتی لیبی، اعلام کرد که شبه نظامیان اسلامگرا روز دوشنبه (11 اسفندماه) به میدانهای  نفتی الباهی و المبروک حمله مسلحانه کرده اند و یکی از خطوط لوله متصل به پایانه السدره را تخریب کردند.

این در حالیست که شبه نظامیان وابسته به دولت اسلامی عراق و شام (داعش) مقصر حمله های ماه گذشته به میدان نفتی و خط لوله در لیبی شناخته می شوند. دولتهای رقیب در لیبی بر سر کنترل این مناطق با یکدیگر نزاع می کنند.

الحاسی گفت: نیروهای بزرگ مسلح که خود را دولت اسلامی می نامند میدانهای المبروک و الباهی را زیر آتش گرفتند، دفاتر اداری این میدانها هنوز در آتش می سوزد، این شبه نظامیان اسلامگرا خطوط لوله انتقال نفت خام میدانهای یاد شده و پایانه صادرات نفت السدره را از بین بردند.

این مقام لیبیایی اظهار کرد که برآورد خسارتهای وارد شده خیلی مشکل است و اینکه درگیریها همچنان ادامه دارد. الحاسی افزود نیروهای امنیتی در میدان دیگری، الظهره، در حال دفاع از تاسیسات نفتی در مقابل شبه نظامیان هستند.

ماه گذشته حمله به خط لوله السریر موجب آتش سوزی و قطع جریان نفت به پایانه صادراتی الحریقه شده بود. همچنین در حمله ماه گذشته شبه نظامیان به یک میدان نفتی دور افتاده در لیبی 12 تن جان باختند. 

کد خبر 236330

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =