چند راهه اقماری واحد بهره برداری نفت آبتیمور راه اندازی شد

چند راهه اقماری و مستقل سازی چاههای واحد بهره برداری میدان نفتی آبتیمور در مناطق نفتخیز جنوب راه اندازی و به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگار شانا در مناطق نفتخیز جنوب، رئیس امور مهندسی و ساختمان شرکت نفت و گاز کارون در این باره گفت: این پروژه با هدف جداسازی خطوط  لوله انتقال نفت چاههای کم فشار از پرفشار، بهبود عملیات انتقال نفت، افزایش کیفیت نفت تولیدی و جلوگیری از گاز سوزی، اجرا شد.

منوچهر حیدری نیا افزود: فاز نخست پروژه شامل احداث یک چند راهه با هزینه ای افزون بر 6 میلیارد ریال بود که با نظارت کارشناسان این شرکت و بهره گیری از توان پیمانکاران بومی و بکارگیری تجهیزات ساخت داخل در اواخر  سال 91 عملیاتی شده بود.

وی اظهار کرد: فاز دوم پروژه نیز شامل مستقل سازی و جدا سازی چاههای کم فشار و پرفشار این میدان بود که پس انجام تشریفات مناقصه با اعتباری بیش از سه میلیارد ریال پارسال آغاز و بهمن ماه امسال تکمیل و راه اندازی کامل شد.

حیدری نیا گفت: با اجرای این پروژه، خط لوله انتقالی نفت 6 حلقه چاه جدا سازی و به 3 خط لوله اصلی خروجی این میدان اتصال یافت.

میدان نفتی آبتیمور در حوزه عملیاتی شرکت بهره برداری نفت و گاز کارون در جنوب غربی کلانشهر اهواز واقع شده است.

شرکت نفت و گاز کارون یکی از پنج شرکت بهره برداری تابع شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب است که گستره عملیاتی آن در کلانشهر اهواز تمرکز دارد.
Normal 0 false false false MicrosoftInternetExplorer4

کد خبر 236357

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =