۱۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۷
  • کد خبر: 236385
آرامکو در سال 2014 هشت میدان نفت و گاز کشف کرد

مدیر عامل "آرامکو" از اکتشاف هشت میدان نفت و گاز جدید در سال 2014 خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری زاویه، خالد الفالح ضمن اشاره به این که درسال 2014 شاهد ثبت رکورد جدیدی در تولید گاز غیر همراه در آرامکو بوده ایم، گفت: پروژه ادغام دو شرکت "ویلا" و "شرکت فراساحلی" به پایان رسیده است.

الفالح همچنین از در اختیار گرفتن سهام اضافی شرکت "اس اویل" از سوی آرامکو خبر داد.

وی در جلسه سخنرانی کمیته اجرایی هیئت مدیره آرامکو با بررسی بسیاری از مسائل، از جمله گزارش پایان سال شرکت، استراتژی پتروشیمی، استراتژی شبکه برق و چشم انداز اقتصادی عربستان در سال 2040 را مورد بحث و بررسی قرارداد.

به گفته منابع آگاه در ماه گذشته میلادی، شرکت سعودی آرامکو برنامه برای ساخت دو نیروگاه سوخت پاک به ارزش ٢ میلیارد دلار در بزرگترین پالایشگاه نفتی خود در راس تنوره را به تعویق انداخته است.

با این حال، الفلاح گفته است که شرکت سعودی آرامکو به سرمایه گذاری در پروژه های مهم ادامه می دهد و پس از سرمایه گذاری سه میلیارد دلاری در گذشته در بخش حفاری گازهای نامتعارف، در سالهای آینده نیز ٧ میلیارد دلار در این زمینه سرمایه گذاری خواهد کرد.

یک منبع دیگر گفت: به تعویق افتادن حفاری عمیق در دریای سرخ چند دلیل داشته است که موضوعهای محیط زیستی، هزینه و لزوم مطالعات بیشتر برای کاهش خطرها از جمله آنها به شمار می رود.

منبع سوم نیز گفت: یکی از گرانترین مناطق فراساحلی حفاری در دریای سرخ است که اکتشافهای نفتی و گازی زیادی در این مناطق انجام گرفته، اما نیاز است که آزمایشهای زیادی انجام شود و با قیمتهای کنونی نفت، شرکت آرامکو برای جمع آوری اطلاعات و داده های بیشتر حفاریها را به تعویق انداخته است.

کد خبر 236385

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =