۱۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۵
  • کد خبر: 236390
حمله هوایی مخالفان دولت لیبی به تاسیسات نفتی

دولت مرکزی لیبی از حمله هوایی مخالفان طرابلس نشین به میدانها و تاسیسات نفتی این کشور در روز سه شنبه (12 اسفندماه) خبر داد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، علی الحاسی، سخنگوی نیروهای حراست از تاسیسات نفتی لیبی، روز سه شنبه (12 اسفندماه) اعلام کرد که یک هواپیمای جنگی متعلق به مخالفان دولت در طرابلس، امروز پایانه های راس لانوف و السدره را بمباران کرد اما صدمه جدی به این تاسیسات نرسید.

میدانهای نفتی و پایانه های صادرات نفت خام لیبی به یکی از اهداف مهم در درگیری دولت مرکزی و مخالفان دولت در لیبی تبدیل شده اند.

الحاسی گفت: آنها فرودگاه راس لانوف و تانکرهای ذخیره سازی نفت در السدره را هدف گرفتند، موشکها به نزدیکی تانکرها اصابت کرد و صدمات جزئی به آنها وارد آورد.

میدانهای راس لانوف و السدره که در زمان فعالیت عادی خود مسئول تولید نزدیک به نیمی از نفت لیبی بودند، از ماه دسامبر 2014 به دلیل درگیری مسلحانه میان دولت و مخالفان تعطیل شده اند.

سخنگوی مخالفان دولت در طرابلس تا کنون درباره حمله هوایی به میدانهای نفتی لیبی اظهار نظری نکرده است.

در همین حال، شبه نظامیان اسلامگرا با سوء استفاده از شرایط لیبی برای قدرت گرفتن خود، دیروز (دوشنبه، 11 اسفندماه) به دو میدان نفتی الباهه و المبروک حمله کردند و خط لوله انتقال نفت آنها را به پایانه السدره تخریب نمودند.

تولید نفت لیبی، از اعضای سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک)، هم اکنون به 400 هزار بشکه در روز می رسد.

کد خبر 236390

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =