عرضه بیش از یک میلیارد لیتر سوخت به ایرلاینها

از ابتدای امسال تا پایان دیماه، بیش از یک میلیارد لیتر سوخت به پروازهای داخلی و خارجی کشور تحویل شده است.

مدیر بازرگانی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی  ایران در گفتگو با خبرنگار شانا اظهار کرد: در 10 ماه امسال یک میلیارد و 250 میلیون لیتر سوخت به ایرلاینهای داخلی و خارجی تحویل شده است.

محمدرضا مظلومی تصریح کرد: از این مقدار، 130 میلیون لیتر (به ارزش 92 میلیون دلار به پروازهای خارجی) و یک میلیارد و 120 میلیون لیتر (به ارزش پنج هزار و 600 میلیارد ریال) به پروازهای داخلی تعلق گرفته است.

وی در خصوص بانکریگ کشور نیز عنوان کرد: از ابتدای امسال تا پایان دیماه، سه میلیون و 107 هزار تن فرآورده نفت گاز و نفت کوره به کشتیها سوخت رسانی شده است.

به گفته مظلومی، بانکرینگ کشور در بازه زمانی یاد شده، 107 هزار تن نفت گاز (به ارزش 97 میلیون دلار) و سه میلیون تن نفت کوره (به ارزش یک میلیارد و 350 میلیون دلار) بوده است.

وی همچنین از فروش دریایی بیش از سه میلیارد لیتر  فرآورده نفتی (بنزین، نفت گاز و نفت کوره) در ١٠ ماه امسال خبر داد.

این مقام مسئول عنوان کرد: در این بازه زمانی ٩١ میلیون لیتر بنزین یارانه ای با نرخ هر لیتر ٧٠٠ تومان و ٩ میلیون لیتر بنزین نیمه یارانه ای با نرخ هر لیتر یکهزار تومان به مبادی مصرف در سواحل کشور عرضه شده است.

مظلومی ارزش ریالی فروش دریایی این فرآورده نفتی (بنزین) را با قیمتهای یارانه ای و نیمه یارانه ای دربازه زمانی یاد شده ٧٢٧ میلیارد ریال اعلام کرد.

به گفته وی از ابتدای امسال تا پایان دیماه، فروش دریایی نفت گاز یارانه ای و نیمه یارانه ای ٧٠٢ میلیون لیتر بوده است.

مظلومی ارزش ریالی فروش این فرآورده را در مدت زمان یاد شده، دو هزار و ٨٨٨ میلیارد ریال اعلام کرد.

مدیر بازرگانی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران درباره عرضه بین المللی نفت گاز (در دریا) نیز گفت: در ١٠ ماه امسال، فروش این فرآورده ٦٥ میلیون لیتر بوده است.

وی فروش داخلی نفت کوره در دریا را نیز ١٢ میلیون لیتر و فروش آن در آبهای بین المللی را دو میلیارد و ١٧٥ میلیون لیتر اعلام کرد و گفت: ارزش ریالی فروش داخلی این فرآورده نفتی در ١٠ ماه امسالT ٣٠ میلیارد ریال بوده است.

کد خبر 236433

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =