فاز 12 عرصه نمایش توانمندی داخلی بود

مدیر عامل شرکت ملی نفت ایران با تاکید بر این که فاز 12 عرصه نمایش توانمندی داخلی بود، گفت: اجرای این فاز با تلاش پیمانکاران در شرایطی مطلوب به ثمر نشسته است.

رکن الدین جوادی در گفتگو با خبرنگار شانا، گفت: فاز 12 در تامین گاز زمستان امسال نقش قابل توجهی داشته و هم اکنون پالایشگاه گازی فاز 12 پارس جنوبی به ظرفیت کامل پالایشی رسیده است.

جوادی اجرای این فاز بزرگ را در پارس جنوبی همراه با رکوردهای فراوان برشمرد و گفت: راه‌اندازی 6 واحد پالایشگاهی در طول یکسال، یک رکورد است که با اعتقاد و باور کارکنان مجموعه های دخیل در پروژه محقق شده است.

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران،گفت: اجرای این پروژه باوجود مشکلات و محدودیتهای بسیار خوب پیش رفت و خوشبختانه با تلاش پیمانکاران نتیجه این تلاشها امروز به ثمر نشسته است.

وی یادآور شد که فاز 12 پارس جنوبی سهم قابل توجهی در میزان گاز درجای کشور و دنیا دارد و گفت: ابعاد مختلف رسیدگی به نیروی انسانی، سرمایه گذاری، میزان سودآوری برای کشور و ... در این پروژه به شکل خوبی مدیریت شده است.

به گزارش شانا، ارزش محصولات تولید شده فاز 12، ماهانه بیش از 327 میلیون دلار است. همچنین تولید گاز شیرین این فاز حدود 6 میلیون تن و میزان میعانات گازی تولیدی نیز بیش از هشت میلیون و 800 هزار بشکه است که تاکنون 11.3 میلیون بشکه از این میعانات گازی صادرشده است.

طراحی، مهندسی، تامین کالا، ساخت و راه اندازی فاز 12 به طور کامل از سوی متخصصان ایرانی انجام شده است و بیش از ١٤٥ میلیون نفر- ساعت کار مستقیم در بخشهای مختلف این پروژه صورت گرفته است.

همچنین فاز 12 بزرگترین پالایشگاه گازی را در کشور و منطقه خاورمیانه دارد و با اجرای این پروژه، هر ثانیه یک سکه طلا به سرمایه کشور اضافه می‌شود که این میزان برابر با افزایش چهار درصدی سود ناخالص ملی است.

 فاز ١٢ میدان گازی پارس جنوبی واقع در بلوک جنوب شرقی حوزه گازی پارس جنوبی و حاشیه خط مرزی با امیرنشین قطر با مساحتی حدود ٢٠٦ کیلومترمربع قرار گرفته است. تاسیسات فراساحل این پروژه در حدود ١٥٠ کیلومتری نوار ساحلی قرار داشته و تاسیسات خشکی این فاز در منطقه تنبک (٦٥ کیلومتری غرب پارس جنوبی و ٢١٠ کیلومتری جنوب شرقی بندر بوشهر) با مساحتی در حدود ٢٢٠ هکتار قرار دارد.


کد خبر 237196

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =