فرجامخواهی آمریکا نسبت به حکم دادگاه برای جریمه بی‌پی

دولت آمریکا روز جمعه (22 اسفندماه) نسبت به کاهش میزان جریمه بی‌پی در حکم دادگاه فدرال فرجامخواهی داد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، دولت آمریکا روز جمعه نسبت به حکم دادگاه فدرال مبنی بر جریمه شرکت بی‌پی برای نشت نفت سال 2010 میلادی در خلیج مکزیک فرجامخواهی داد و اعلام کرد که میزان غرامت تعیین‌شده چهار میلیارد دلار از مقدار واقعی کمتر است.

براساس این گزارش، این فرجامخواهی که روز جمعه به دادگاه نیواورلئان ارائه شد، در اعتراض نسبت به حکم ماه ژانویه کارل باربیه، قاضی این دادگاه، بود. باربیه حجم نشت نفت را در خلیج مکزیک 3.19 میلیون بشکه تعیین کرده بود. 

جزئیات این فرجامخواهی دراین باره این که به کدام قسمت از حکم باربیه اعتراض شده، اعلام نشده است.

دولت آمریکا میزان نشت نفت خلیج مکزیک را 4.09 میلیون بشکه برآورد کرده بود، در حالی که شرکت بی‌پی از نشت 3.26 میلیون بشکه نفت خبر داده بود.

براساس قانون آب پاک (کلین واتر)، غرامت پرداختی بی‌پی می‌تواند 17.6 میلیارد دلار باشد اما در حکم باربیه درباره نشت نفت، این رقم به 13.7 میلیارد دلار کاهش یافته است.

شرکت بی‌پی برای نشت نفت خلیج مکزیک هزینه‎ای بالغ بر 42 میلیارد دلار متحمل شده است که شامل هزینه پاکسازی، جریمه و همچنین پرداخت غرامت به قربانیان این حادثه می‌شود.

در جریان عملیات پاکسازی، حدود 810 هزار بشکه نفت از دریا پاکسازی شد.

در همین حال، باربیه در ماه سپتامبر سال 2014 میلادی، باتأیید اهمالکاری در اجرای عملیات حفاری و انفجار سکوی دیپ‌واترهورایزن، شرکت بی‌پی را به پرداخت 13.7 میلیارد دلار محکوم کرد.

در جریان انفجار سکوی نفتی دیپ‌واترهورایزن، 11 نفر کشته شدند و میلیونها بشکه نفت خام در آبهای خلیج مکزیک جاری شد. 

پس از اعلام این حکم، بی‌پی نیز باقبول مسئولیت این حادثه، موافقت کرد تا برای حل اتهامات جنایی انفجار، 4.5 میلیارد دلار به دولت آمریکا و مبلغ 7.8 میلیارد دلار بابت غرامت به افراد حقیقی و حقوقی بپردازد.

افزون بر این، بی‌پی حدود 10 میلیارد دلار دیگر نیز به  شرکتها، افراد و مقامهای محلی که از شکایت علیه این شرکت منصرف شدند، پرداخت کرد.

همچنین این شرکت تنها برای پاکسازی ساحل از نشت نفت، مبلغ 14 میلیارد دلار هزینه کرده بود.

کد خبر 237201

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =