رشد اقتصادی کشور با توسعه پارس جنوبی

غلامحسین نوذری گفت: توسعه میدان گازی پارس جنوبی روند رشد اقتصادی کشور را هموار می کند و امید است این روند با سرعت و شتاب بیشتری به جلو رود.

وزیر اسبق نفت در گفتگو با خبرنگار شانا با اشاره به این که طراحی و اجرای پروژه های صنعت نفت از سوی متخصصان داخلی در سالهای اخیر فرهنگ تازه ای در بدنه صنعت نفت به وجود آورد، افزود: این فرهنگ تازه، برای توسعه کشور قابل اتکاست و می تواند روند پر شتابی را شکل دهد، ضمن این که می تواند به بخشهای دیگر صنعت کشور نیز انتقال یابد.

غلامحسین نوذری با بیان این که اجرای فاز 12 پارس جنوبی نشان دهنده خودباوری و توانمندی صنعت نفت است، گفت: اجرای این فاز در شرایط سخت تحریم به بار نشست.

وی با بیان این که فاز 12 پارس جنوبی با تولید 80 میلیون مترمکعب گاز و 120 هزار بشکه میعانات گازی نقش مهمی دراقتصاد کشور دارد، تصریح کرد: افتتاح این فاز، علاوه بر تامین بی دغدغه سوخت مصرفی مردم، صنایع و نیروگاهها نقش مهمی در تامین خوراک پتروشیمی دارد.

نوذری تصریح کرد: افتتاح این فاز دستیابی به حلقه های پایانی پتروشیمی را ایجاد می کند که این موضوع سبب توسعه صنایع، ایجاد اشتغال و درآمد زایی برای کشور خواهد بود.

وی باتبریک افتتاح رسمی فاز 12 پارس جنوبی در روزهای پایانی امسال و با ابراز خوشحالی از به بار نشستن این فاز از سوی کارکنان صنعت نفت اظهار کرد: توسعه پارس جنوبی مسیر دستیابی به اقتصاد رو به جلو کشور را هموار می کند و امید است این روند با سرعت و شتاب بیشتری به جلو رود.

 

کد خبر 237202

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =