ایران از گسترش روابط اقتصادی با اندونزی استقبال می‌کند

رئیس جمهوری گفت: تهران و جاکارتا می‌توانند در روابط خود افقهای روشن تری را ترسیم کنند.

به گزارش شانا، دکتر حسن روحانی، رئیس جمهوری، امروز (یکشنبه 24 اسفندماه) در دیدار علوی شهاب، فرستاده ویژه رئیس جمهوری اندونزی گفت: ایران و اندونزی به عنوان دو کشور اسلامی و آسیایی و عضو مجامع بین‌المللی نظیر جنبش غیرمتعهدها و سازمان همکاری اسلامی می‌توانند با اتکا به اشتراکات خود نقشی سزاوارانه در پیشبرد مسایل منطقه‌ای و بین‌المللی ایفا کنند.

وی با تاکید بر این‌که ایران از گسترش روابط اقتصادی میان دو کشور استقبال می‌کند، گفت : تهران و جاکارتا در زمینه های فرهنگی و سیاسی به دلیل فرهنگ اسلام و دیدگاههای یکسان در مبارزه با استکبار به یکدیگر نزدیک هستند و می توانند در روابط خود افقهای روشن تری را ترسیم کنند.

علوی شهاب، فرستاده ویژه رئیس جمهوری اندونزی نیز در این دیدار با تسلیم دعوتنامه رئیس جمهوری کشورش به روحانی برای حضور در مراسمی که به مناسبت تاسیس کنفرانس کشورهای آسیایی و افریقایی در جاکارتا برگزار خواهد شد، گفت: هدف این کنفرانس، احیای روحیه همکاری، دوستی و تقویت اهداف کشورهای عضو در استفاده از تجارب برای مقابله با چالشهاست.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، فرستاده ویژه رئیس جمهوری اندونزی با اظهار امیدواری نسبت به حل و فصل نهایی پرونده مذاکرات هسته‌ای با 1+5 گفت: شرکتهای بزرگ اندونزی به حضور هرچه فعالتر در ایران علاقمندهستند.

 

کد خبر 237205

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =