۲۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۲
  • کد خبر: 237213
سرمایه گذاری نفتی شیلی در مصر افزایش می یابد

شرکت دولتی نفت "ایناب" شیلی برای ساخت خط لوله انتقال نفت در صحرای غربی مصر سرمایه گذاری می کند.

به گزارش پایگاه خبری العیون نیوز، خوزه مدولا کروز، سفیر شیلی در مصر اعلام کرد : شرکت نفت ایناب، زیر مجموعه شرکت ملی نفت شیلی، با سرمایه گذاری حدود 30 میلیون دلار، در صدد ساخت خط لوله انتقال نفت در صحرای غربی مصر است.

بر اساس این گزارش، خط لوله یاد شده به طول 90 کیلومتر در بیابان غربی مصر امتداد خواهد یافت.

در این زمینه دو لا کروز گفت: این خط لوله، فرصت تولید نفت از چاههای نفتی تازه کشف شده در غرب قاهره را برای شرکت ایناب فراهم می کند به نحوی که این شرکت می تواند نفت تولید شده را به دولت مصر که اکنون با یکی از شدید ترین بحرانهای تاریخ این کشور روبرو است بفروشد.

این کشور آفریقایی با جمعیت ٨٦ میلیون نفری برای تولید برق به شدت به گاز نیاز دارد، اما به دلیل نبودن پایانه ای برای فراورش ال ان جی و تبدیل دوباره این ماده به گاز، با مشکل روبروست.

قاهره به دلیل پرداخت یارانه های سنگین برای سوخت با مشکل هزینه بالا در تامین تقاضا روبرو شده و این موضوع مصر را از یک کشور تولید کننده انرژی به یک وارد کننده انرژی بدل کرده است.

مصر تنها در ماه ژانویه گذشته ١٥ قرارداد جدید اکتشافی امضا و دو قرارداد دیگر را اصلاح و مناقصه های بزرگ واردات ال ان جی را از روسیه و الجزایر نهایی کرد.

شرکتهای بزرگ نفتی انی ایتالیا، بی پی انگلیس، شرکت انگلیسی-هلندی شل و توتال فرانسه طی ماه گذشته میلادی از امضای قراردادهای جدید اکتشافی با مصر خبر داده بودند.

کد خبر 237213

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =