منطقه ویژه پارسیان برای جذب سرمایه آماده است

استاندار هرمزگان در مراسم امضای قرارداد واگذاری 160 هکتار زمین در شهرک پتروشیمی منطقه ویژه پارسیان، گفت: اکنون این منطقه برای جذب سرمایه آماده شده و تاکنون پروژه‌های خوبی را در دست اجرا دارد.

به گزارش شانا، استاندار هرمزگان، امروز (یکشنبه 24 اسفند ماه) در محل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، گفت: استانداری هرمزگان برای هرگونه همکاری با صنایع مختلف در منطقه ویژه اقتصادی پارسیان آمادگی دارد.

جاسم جادری افزود: انتظار دیرینه مردم استان هرمزگان در منطقه مزبور امروز به نتیجه رسیده و انتظار می‌رود نماینده سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران در پارسیان با حمایت بیشتر و اختیار افزونتر بتواند به پیشبرد کارها کمک کند.

وی تصریح کرد: منطقه ویژه پارسیان در غرب استان هرمزگان واقع شده و از شرایط مستعدی برای حضور سرمایه گذاران برخوردار است.

مهدی میر معزی، رئیس هیئت مدیره شرکت سروش انرژی پایدار نیز در این مراسم گفت: راه اندازی منطقه ویژه پارسیان و اختصاص بخشی از آن به پتروشیمی به منظور تولید پروپیلن در واقع در کشور نمونه ندارد.

وی افزود: اجرای این پروژه منحصر به فرد است و میزان سرمایه گذاری آن سه میلیارد دلار و ظرفیت تولید دو میلیون تن پروپیلن به ارزش 2.4 میلیارد دلار در سال است.

میر معزی عنوان کرد: هشت واحد فرآیندی پائین دستی در این منطقه اجرا می‌شود که روزانه حدود 11 میلیون متر مکعب گاز مصرف خواهد داشت و امکان اشتغال یک هزار و 500 نفر مستقیم و دو هزار و 500 نفر غیر مستقیم فراهم خواهد شد.

رئیس هیئت مدیره شرکت سروش انرژی پایدار، ادامه داد: انتظار می‌رود طی پنج تا 10 سال آینده این منطقه به قطب تکنولوژی با ارزش افزوده بالا در مرکز صنایع انرژی بر تبدیل شود.

شایان ذکر است، قرارداد واگذاری 160 هکتار در شهرک پتروشیمی منطقه ویژه اقتصادی صنایع انرژی بر پارسیان برای یک دوره پنج ساله به ارزش 240 میلیارد ریال در محل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، امضا شد.

کد خبر 237217

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =