پروژه‌های ال‌ان‌جی آمریکا تحت تأثیر کاهش قیمتهای انرژی

کاهش قیمتهای انرژی در بازارهای جهانی، صنعت ال‌ان‌جی آمریکا را به شدت تحت تأثیر قرار داده است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، کاهش قیمتهای نفت و گاز سبب توقف توسعه صنعت ال‌ان‌جی آمریکا شده و پروژه‌های برنامه‌ریزی‌شده این کشور را به تأخیر انداخته یا به کلی متوقف کرده است.

به دلیل استفاده از فناوریهای پیشرفته حفاری از قبیل شکست هیدرولیک، تولید گاز طبیعی آمریکا در سالهای اخیر افزایش یافته و این رویداد سبب به وجود آمدن بازار جدید صادرات انرژی در این کشور شده است.

افت 50 درصدی قیمتهای انرژی، شرایط مالی پروژه‌های صادراتی را به شدت تغییر داده و برنامه‌های سرمایه‌گذاری را کاهش داده است، با این حال، انتظار می‌رود که تنها یکی از دهها پروژه برنامه‎ریزی‌شده در سال جاری بتواند طرح سرمایه‌گذاری نهایی را به خود اختصاص دهد.

ترور سیروسکی، تحلیلگر موسسه مشاوره انرژی اسپکتز، گفت: قیمتهای جهانی گاز تاحدی کاهش یافته که به نظر می‌رسد شرایط اقتصادی برای همه دشوار شده است.

وی تصریح کرد: شما تنها نگران پروژه‌هایی هستید که قراردادهای عرضه بلندمدت دارند و تنها طرحی که از این شرایط برخوردار است پروژه کورپس کریستی است.

سسیروسکی اعلام کرد که حدود 90 درصد از گاز تولیدی در دو عملیات نخست پروژه کورپس کریستی شرکت شنیه انرژی از طریق قراردادهای بلندمدت فروش فروخته شده است.  

موسسه انرژی اسپکتز پیش از کاهش قیمت گاز پیش‌بینی کرده بود که سه یا چهار پروژه در سال جاری طرح سرمایه‌گذاری نهایی را به خود اختصاص می‌دهد. 

براساس این گزارش، طرح پایانه ال‌ان‌جی تگزان متعلق به شرکت اکسلریت انرژی هم‌اکنون متوقف شده، در حالی که طرح سرمایه‌گذاری نهایی در پروژه لیک چارلز شرکت بی‌جی گروپ از سال 2015 تا سال 2016 میلادی به تعویق افتاده است.

کاتلین آیسبرنر، مدیرعامل شرکت نکست دکید ال‌ال‌سی، گفت: تولیدکنندگان اصلی به منظور انجام سرمایه‌گذاریهای نهایی بیشتر، دارایی نقدی کمتری در اختیار دارند و با توجه به قیمت نفت، باید برای اجرای سرمایه‌گذاریهای پیشین، با فروش داراییهای خود کنار بیایند. 

وی افزود: پروژه لیک چارلز نمونه‌ای از عقب‌نشینی یک شرکت بزرگ نفتی به شمار می‌رود.

شرکت نکست دکید در حال بررسی طرح سرمایه‌گذاری نهایی در دو پروژه آمریکا در ایالت تگزاس است اما زمان آن هنوز مشخص نشده است.

بهبود قیمتهای انرژی می‌تواند به بازگشت پروژه‌ها به چرخه فعالیت کمک کند اما پیش‌بینی می‌شود که این جریان در کوتاه‌مدت به وقع نپیوندد.

بنابر این گزارش، پروژه‌های در دست ساخت از جمله سابین پاس، فری‌پورت ال‌ان‌جی، کاو پوینت و کامرون ال‌ان‌جی نشان می‌دهد که حتی با وجود توقف یا به تأخیر افتادن پروژه‌های دیگر، آمریکا در پنج سال آینده به یکی از عرضه‌کنندگان بزرگ ال‌ان‌جی در جهان تبدیل می‌شود.

کد خبر 237224

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =