۹ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۵
  • کد خبر: 237618
شرکت ایرلندی به کردستان عراق نمی آید

شرکت ایرلندی پتروسیلتک اینترنشنال، از کناره گیری این شرکت از دریافت حق امتیاز بهره برداری از میدان نفتی دینارته در اقلیم کردستان عراق خبر داد.

به گزارش خبرگزاری السومریه، شرکتهای پتروسیلتک و هس، دو شریک حق امتیاز میدان دینارته اقلیم کردستان عراق به دلیل کاهش قیمت نفت و دست نیافتن به نتایج کافی در اکتشافها، به توافق رسیدند که از این امتیاز کناره گیری کنند.

این شرکت در بیانیه ای آورده است که علاوه بر کاهش قیمت نفت، دست نیافتن به نتایج کافی در اکتشافها و کمبود وقت برای ادامه تولید، دلایلی هستند که این دو شرکت را ناچار به کنار گذاشتن حق امتیاز برداشت از این میدان نفتی کرده است.

شرکت "هس" مدیریت اجرا و بهره برداری از میدان نفتی دینارته را با 64 درصد از سهم تولید در اختیار دارد و این درحالی است که اقلیم کردستان عراق 20 درصد از تولید این میدان را به خود اختصاص داده است.

 فیاض النعمه، معاون وزیر نفت عراق، پیشتر اعلام کرده بود که عراق قصد دارد تا پایان سال ٢٠١٥ میلادی ظرفیت ذخیره سازی نفت خود را در پایانه های جنوبی این کشور به ١٥ میلیون بشکه برساند تا از این راه با چالش بدی آب و هوا و افزایش تولید نفت، مقابله کند.

صادرات نفت عراق در پایانه های جنوبی در ماه فوریه ٢٠١٥ کاهش یافت و به دو میلیون و ٥٠ هزار بشکه در روز رسید، در ماه ژانویه صادرات نفت این منطقه دو میلیون و ٣٩٠ هزار بشکه در روز بود.

کمبود زیرساختهای صادرات نفت در عراق یکی از بزرگترین مشکلاتی است که این کشور عضو سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) برای ثابت نگه داشتن سطح صادرات نفت خود با آن روبروست.

 

کد خبر 237618

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =