۱۲ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۴
  • کد خبر: 237667
افزایش صادرات گاز روسیه در ماه مارس

صادرات گاز روسیه در ماه مارس سال 2015 میلادی نسبت به ماه پیش از آن (فوریه) افزایش یافت.

به گزارش خبرگزاری رویترز از مسکو، یک منبع صنعتی روز سه شنبه (11 فروردین ماه) اعلام کرد که صادرات گاز روسیه در ماه مارس به دلیل پایین بودن قیمتهای گاز افزایش داشته است.

وی افزود: صادرات گاز توسط شرکت روسی گازپروم به ترکیه و اتحادیه اروپا به استثنای سه کشور بالتیک عضو اتحاد شوروی سابق از 10 میلیارد مترمکعب در ماه فوریه به 13.5 میلیاردمترمکعب در ماه مارس افزایش یافته است.

شرکت گازپروم انحصار صادرت گاز روسیه با خط لوله را دارد.

افت 20 درصدی صادرات گاز گازپروم در سه ماه نخست 2015

با آنکه صادرات گاز گازپروم در سه ماه نخست سال 2015 در مقایسه با مدت مشابه پارسال با 20 درصد کاهش به 34.4 میلیارد مترمکعب رسیده است، تحلیلگران پیش بینی می کنند که صادرات گاز آن در ماههای باقیمانده امسال به دلیل قیمت پایین گاز و شرایط سرد جوی افزایش یابد.

صادرات گاز شرکت گازپروم در سه ماه نخست سال 2014 میلادی 43 میلیارد مترمکعب بوده است.

قیمتهای گاز در قراردادهای بلندمدت شرکت گازپروم به قیمتهای نفت و فرآورده های نفتی مرتبط است و قیمتهای نفت نیز از ماه ژوئن سال 2014 میلادی به دلیل مازاد عرضه به نصف کاهش یافته است.

تحلیلگران موسسه سیتی اعلام کردند: تقاضای گاز اروپایی ها در سال 2014 میلادی به دلیل گرم بودن شرایط غیرطبیعی جوی کاهش یافته بود و این موضوع تاکیدی بر ثابت بودن تقاضای گاز این قاره داشت، اما پیش بینی می شود که مصرف گاز آن در سال 2015 میلادی افزایش یابد.

به گفته آنها، بخش زیادی از این تقاضا لازم است که توسط شرکت روسی گازپروم تامین شود.

صادرات کنونی گاز شرکت روسی گازپروم به اتحادیه اروپا و ترکیه؛ نسبت به سالهای گذشته کاهش نشان می دهد و این موضوع به رویارویی این شرکت با مشکلاتی در بازارهای اصلی خود تاکید دارد.

روسیه یک چهارم گاز مورد نیاز اروپا را تامین می کند؛ که بخش عمده آن از مسیر اوکراین به این قاره منتقل می‌شود.
کد خبر 237667

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =