۱۲ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۷
  • کد خبر: 237670
برنامه امارات برای افزایش ظرفیت واردات گاز

وزیر انرژی امارات از برنامه کشورش برای افزایش ظرفیت واردات گاز خبر داد.

به گزارش خبرگزاری رویترز از دبی، سهیل بن محمد المزروعی، وزیر انرژی امارات در حاشیه یک رویداد انرژی به خبرنگاران گفت: این کشور قصد دارد ظرفیت واردات گاز را افزایش دهد، ضمن آنکه افت قیمتهای ال ان جی انگیزه ای شده است تا کشورهای زیادی منابع عرضه گاز خود را تنوع بخشند.

وی افزود: ما در آینده حجم ال ان جی یا ظرفیت واردات گاز را افزایش می دهیم و این کار برای فراهم کردن انعطاف پذیری بیشتر برای نیروگاههای برق است.

المزروعی اعلام کرد: ما شاهد افت شدید قیمتهای ال ان جی بوده ایم و این موضوع سبب تشویق بسیاری از کشورها برای بررسی واردات ال ان جی به عنوان بخشی از برنامه های تنوع بخشی به منابع عرضه گاز آنها شده است.

وی افزود: برنامه هایی برای نوسازی تاسیسات شناور تبدیل دوباره ال ان جی به گاز دوبی در بندر جبل علی امارات به منظور واردات بیشتر ال ان جی داریم.

وی به جزئیات بیشتر درباره افزایش ظرفیت یا زمان اجرای این طرح اشاره نکرد.

امارات در حال ساخت تاسیسات واردات ال ان جی در بندر نفتی فجیره موسوم به امارات ال ان جی با ظرفیت سالانه 9 میلیون تن است.

امارات بخشی از گاز مورد نیاز خود را با خط لوله دلفین از قطر دریافت می کند؛ این واردات به تامین خوراک نیروگاههای برق و کارخانه های تقطیرسازی در فجیره کمک می کند.

وزیر انرژی امارات با بیان این که کشورش به دنبال افزایش ظرفیت خط لوله دلفین است، افزود: امارات همچنین در حال توسعه منابع گازی خود مانند میدانهای دارای گاز ترش شاه و باب است.

وی افزود: ما در حال افزایش ظرفیت واردات گاز چه با خط لوله و چه در قالب ال ان جی هسیتم، ضمن آنکه افت قیمتهای جهانی نفت هیچ تاثیری روی این راهبردها ندارد.
کد خبر 237670

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =