ظرفیت 70 میلیارد دلاری طرحهای پتروشیمی برای جذب سرمایه های خارجی

دبیر انجمن صنفی کارفرمایان صنعت پتروشیمی حصول توافق نهایی پس از بیانیه لوزان را عاملی مهمی برای جذب سرمایه های داخلی و خارجی در تکمیل پروژه های نیمه تمام این صنعت دانست و اعلام کرد: هم اکنون 70 میلیارد دلار پروژه نیمه تمام در صنعت پتروشیمی وجود دارد و این بیانگر آن است که این ظرفیت بالایی برای جذب سرمایه های خارجی دارد.

به گزارش شانا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، احمد مهدوی ابهری، دبیر انجمن صنفی کارفرمایان صنعت پتروشیمی با بیان این که بازار سهام نشان داد که سهام شرکتهای پتروشیمی ظرفیت خوب و قابل قبولی برای رشد دارند، گفت: هر چند بازار با نوسانهایی روبرو بود، اما در مجموع شرایط رشد برای شرکتهای پتروشیمی مساعد بود و هست.

وی افزود: شرکتهای پتروشیمی از جمله صنایعی هستند که همیشه از نظر صادرات و فروش محصولات بسیار مطلوب هستند.

ابهری با بیان این که در سال 93؛ معادل 14 میلیارد دلار محصولات پتروشیمی صادر شده است، بیان کرد: ظرفیت مطلوب این شرکتها انگیزه خوبی برای سرمایه گذاران داخلی و خارجی است و این صنعت  می تواند از گزینه های مورد نظر سرمایه گذاران باشد.

وی افزود: روند بازار مطلوب است و در صورتی که توافق نهایی در پی بیانیه لوزان انجام و عملیاتی شود وضع مطلوبتری در انتظار سهام این شرکتها خواهدبود.

دبیر انجمن صنفی کارفرمایان صنعت پتروشیمی با اشاره به غنی بودن کشور از نظر خوراک شرکتهای پتروشیمی تصریح کرد: ما در منابع گازی و هیدروکربنی مقام نخست و در نفت مقام چهارم دنیا را داریم که در مجموع برآیند این ذخایر اثر مطلوبی بر روند فعالیت شرکتهایی از این دست دارد.

ابهری با بیان این که نگاه ها به بازار سرمایه مثبت است، تصریح کرد: تبدیل بیانیه لوزان به توافق نهایی زمینه را برای جذب سرمایه گذاران خارجی در این صنعت فراهم می کند و با توجه به این که حدود 70 میلیارد دلار پروژه نیمه تمام در صنعت پتروشیمی وجود دارد؛ این حوزه ظرفیت بالایی برای جذب سرمایه گذاران خارجی دارد.

دبیر انجمن صنفی کارفرمایان صنعت پتروشیمی افزود: با انجام توافق، موضوع نقل و انتقال پول و فناوری تسهیل می شود و با مهیا شدن دیگر زمینه ها از سوی متولیان و با توجه به این که تعیین قیمت خوراک پتروشیمی ها در قانون تکمیل مقررات مالی دولت تصویب شده است، چشم انداز خوبی را برای این صنعت متصور هستم.

وی میزان صادرات محصولات پتروشیمی کشور در سال 94 را به مراتب از سال 93 بیشتر پیش بینی کرد.

کد خبر 238774

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =