سود 75.2 میلیاردی از ساخت قطعه در پالایشگاه اصفهان

ساخت بیش از 134 هزار قطعه در پالایشگاه اصفهان، 75.23 میلیارد ریال سود و صرفه اقتصادی به همراه داشته است.

به گزارش شانا، رئیس تدارکات و خدمات کالای شرکت پالایش نفت اصفهان با بیان این که پارسال 134 هزار و 365 ساخته شده است، گفت:  این شرکت پارسال با ۷۵ میلیارد و 233 میلیون و 413 هزار ریال سود و صرفه اقتصادی روبرو بوده است.

مسعود متولی با بیان این که در سال ۹۳ کل هزینه انجام شده در مسیر ساخت قطعات بیش از 32.7 میلیارد ریال بوده است، افزود: اگر این قطعات از خارج کشور تهیه می شد، می بایست قیمتی معادل 107.9 میلیارد ریال پرداخت می شد، اما با همت کارشناسان و متخصصان داخلی، این مقدار سبب کاهش بیش از ۷۰ درصدی مصرف ارز شده است.

وی اظهار کرد: با وجود این که در سال 93 محدودیتهای بین المللی در کشور وجودداشت، اما با محوریت قراردادن فرمایش مقام معظم رهبری در باره " اقتصاد مقاومتی" تهدیدها به فرصت تبدیل شد و ساخت داخل مورد نیاز شرکت با شتاب فزاینده ای در دستور کار قرار گرفت.

متولی ادامه داد: خوشبختانه تلاش متخصصان داخلی کشور نتیجه داد و تامین قطعات و تجهیزات اقلام بسیار مهمی مانند کولرهای هوایی، مبدلهای حرارتی – برجها و ظروف تحت فشار – لوازم کوره ها و قطعات ماشینهای دوار وشیرها و اتصالات و لوله ها و تیوبها و ... که از طریق خرید خارج انجام می شد، با کمترین زمان ممکن انجام گرفت.

وی با بیان این که واحد تحقیق و ساخت از سال ۱۳۸۰ آغاز به کار کرده است، تصریح کرد: این واحد تا کنون حدود 340.8 میلیارد ریال سود و صرفه ایجاد کرده است.

رئیس واحد تحقیق و ساخت داخل شرکت پالایش نفت اصفهان نیز با اشاره به این که نحوه عملکرد واحد تحقیق و ساخت با تکیه بر قطعات اصلی پالایشگاه از طریق مهندسی معکوس و با توجه به ماهیت عملیاتی و کاربردی تجهیزات انجام می شود، اشاره کرد: با توجه به وجود ظرفیتها و توانمندیهای خوب صنعتی در استان اصفهان ؛ اولویت نخست انتخاب با صنعتگران اصفهان است.

سعید احترامیان گفت: حدود 90 درصد از کارها به روش برون سپاری در شهر اصفهان و از طریق شهرک های صنعتی انجام شده و مابقی کارها بنا به ضرورت به خارج از استان ارجاع می شود.

وی با بیان این که هم اکنون با حدود ۱۰۰ شرکت سازنده داخلی ارتباط داریم، اظهار کرد : تا کنون با این روش اقدامهای بسیار مهم و ارزشمندی صورت گرفته که با نمونه های خارجی قابل رقابت و حتی معتبرتر هستند.

کد خبر 238780

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =