استفاده حداکثری از توان داخلی برای توسعه پتروشیمی‌ها

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی افزایش تولید محصولات پتروشیمی را وابسته به سرمایه‌گذاری مطلوب دانست و گفت: در جهش دوم صنعت پتروشیمی باید از همه ظرفیتهای داخلی استفاده کرد.

به گزارش شانا به نقل از روابط عمومی شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران، شمس اله بهمئی با بیان این که پارسال برنامه‌های خوبی در بخشهای مختلف صنعت نفت از جمله پتروشیمی پیگیری شد، افزود: توسعه صنایع ای مانند پتروشیمی با تحقق برنامه‌های تولید گاز در صنعت نفت، بیش از گذشته ضروری است.

وی با اشاره به افزایش 100 میلیون مترمکعبی ظرفیت تولید گاز در سال 93 و برنامه‌های امسال در این بخش تصریح کرد: کاهش خام فروشی مواد اولیه مورد اهتمام همه مسئولان است؛ از این‌ رو، بهتر است با یک برنامه ‌ریزی جامع، با توسعه صنایع پتروشیمی، گاز به محصولات گران‌قیمت‌تر تبدیل و سرانجام صادر شود.

عضو کمیسیون انرژی افزود: تنها عواید توسعه در صنایع پتروشیمی، اقتصادی نیست، زیرا امروز معضل کمبود فرصتهای شغلی یکی از دغدغه‌های مهم مردم و نمایندگان آنهاست؛ بنابراین، حمایت از صنایع مادر که سبب ایجاد توسعه پایدار می‌شود، پیوسته مورد تأکید است.

عضو کمیسیون انرژی یادآوری کرد: توسعه‌ صنایع پتروشیمی باید متوازن شکل گیرد تا زنجیره ارزش در فرایند تولید محصول اجرایی شود، چون ارزش محصول در مراحل پایانی بیشتر از مراحل پیش بوده است و تحقق این موضوع کاهش خام فروشی را در پی دارد.

کد خبر 238841

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =