۲۹ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۴
  • کد خبر: 238869
شلمبرژه 11 هزار فرصت شغلی دیگر را حذف می‌کند

شلمبرژه، بزرگترین شرکت خدمات میدانهای نفتی جهان، روز پنجشنبه (27 فروردین ماه) از حذف 11 هزار فرصت شغلی دیگر و کاهش مخارج سرمایه‌ای خود در سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، شلمبرژه روز پنجشنبه اعلام کرد که در نظر دارد امسال 11 هزار فرصت شغلی دیگر را حذف کند و مخارج سرمایه‌ای خود را کاهش دهد ضمن این که این شرکت خود را برای افزایش مدت زمان افت فعالیتها و فشارهای ناشی از قیمتها بویژه در آمریکای شمالی آماده می‌کند.

کاهش فعالیتها و فشارهای ناشی از قیمتها سبب کاهش 9 درصدی درآمد شلمبرژه در سه ماهه نخست سال شده است اما مدیریت فعال هزینه‌ها  توانست به فراتر رفتن سود شرکت از برآوردهای بازار کمک کند.

شلمبرژه با هشدار مجدد درباره احتمال توقف همیشگی روشهای پرهزینه صنعت شیل اویل آمریکا به دلیل افت قیمتهای نفت، اعلام کرد که این شرکت در نظر دارد رونق فعالیتهای حفاری را در بخش خشکی آمریکا  به تعویق بیندازد.

در همین راستا، پال کیبسگارد، مدیرعامل شلمبرژه، در بیانیه‌ای اعلام کرد: پیش‌بینی می‌کنیم که رونق فعالیتها به سطوح پیشین باز نگردد بنابراین مدت زمان افت قیمتها افزایش می‌یابد.

وی تصریح کرد: کاهش قابل‌توجه هزینه‌های اکتشاف و تولید بر عرضه انرژی در آمریکای شمالی و همچنین جهان تأثیر می‌گذارد و انتظار می‌رود که شرایط عرضه انرژی در نیمه دوم سال سخت تر شود. 

شلمبرژه، ارائه‌دهنده تجهیزات و فناوریهای حفاری به شرکتهای نفت و گاز، همچنین پیش‌بینی کرد که هزینه‌های اکتشاف و تولید در آمریکای شمالی امسال  بیش از 30 درصد و در بازارهای جهانی حدود 15 درصد کاهش یابد.

براساس این گزارش، با پیش‌بینی کاهش بیشتر قیمتهای نفت خام، تولیدکنندگان شیل اویل آمریکا با دور دیگری از کاهش هزینه ها روبرو می‌شوند که این اقدام صنعت خدمات میدانهای نفتی را بیش از پیش تحت تأثیر قرار می‌دهد.

شلمبرژه همچنین روز پنجشنبه اعلام کرد که با حذف 11 هزار فرصت شغلی دیگر، مجموع تعدیل نیرو امسال به 20 هزار نفر یا حدود 15 درصد از نیروی کار این شرکت می‌رسد.

در همین حال، این شرکت برنامه مخارج سرمایه‌ای خود را برای سال 2015 میلادی از سه میلیادر دلار به حدود 2.5 میلیارد دلار کاهش داد. 

به گفته شلمبرژه، درآمد این شرکت در سه ماه نخست منتهی به 31 مارس (11 فروردین ماه) با حدود 9 درصد کاهش به 10.25 میلیارد دلار رسید. درآمد شلمبرژه از فعالیتهای تجاری بین‌المللی که دو سوم مجموع درآمد شلمبرژه را به خود اختصاص می‌دهد، هشت درصد کاهش یافت. درآمد شلمبرژه از آمریکای شمالی نیز 12.5 درصد کاهش یافته است.

کد خبر 238869

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =