پیشگیری از انتشار 510 هزار تن گاز CO2 با بکارگیری دستگاه فرآورش سیار نفت

مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز کارون گفت: با بکارگیری دستگاه فرآورش سیار نفت (MOT) ضمن پیشگیری از سوزاندن بیش از یک میلیون و 121 هزار بشکه نفت خام، از انتشار 510 هزار تن گاز دی اکسید کربن (CO2) در گستره عملیاتی این شرکت جلوگیری شده است.

به گزارش خبرنگار شانا در مناطق نفتخیز جنوب، محسن دهانزاده با اشاره به اینکه این دستگاه از سال 1378 در این شرکت مورد استفاده قرار گرفته است، افزود: از آن زمان تاکنون با کاربست دستگاه فرآورش سیار نفت، 862 عملیات تعمیر بر روی 729 حلقه چاه نفت صورت گرفته است.

وی با اشاره به اینکه حدود 60 هزار بشکه نفت استحصال شده در نتیجه بکارگیری دستگاه (MOT) مربوط به سال گذشته است، اظهار کرد: به ازای سوختن هر بشکه نفت حدود نیم تن گاز CO2 منتشر می شود که جلوگیری از سوزاندن این میزان نفت علاوه بر سود و صرفه اقتصادی، تاثیر چشمگیری در کاهش آلاینده های زیست محیطی داشته است.

دهانزاده گفت: دستگاه MOT یک واحد سیار فرآورشی است که در زمان انجام عملیات  تعمیر چاهها در موقعیت چاه مستقر می شود و ضمن جلوگیری از هدر رفت نفت در حین تعمیرات، از ایجاد آلودگی های زیست محیطی نیز پیشگیری می کند.

مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز کارون افزود: طرح بکارگیری دستگاه فرآورش سیار نفت در این شرکت کارون، از میان 11 هزار طرح جهانی در سال 92 ، موفق شد جایزه بنیاد جهانی انرژی و جامعه مدیریت سبز اروپا را کسب کند.

شرکت نفت و گاز کارون بزرگترین شرکت بهره بردار تابع شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب است که روزانه بیش از یک میلیون بشکه نفت، تولید دارد.

کد خبر 238971

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =