بیش از ۳۴ هزار متر حفاری در میدان نفتی یاران جنوبی انجام شد

مدیر پروژه حفاری میدان یاران جنوبی در شرکت ملی حفاری ایران از انجام بیش از ۳۴ هزار متر حفاری در میدان نفتی یاران جنوبی خبر داد.

به گزارش خبرنگار شانا در مناطق نفتخیز جنوب، نصرالله عباسی با اشاره به عملیاتی شدن پنجمین دکل حفاری شرکت ملی حفاری در این میدان، گفت: با کاربست دکل حفاری 37 فتح، حفاری یک حلقه چاه توسعه ای در این میدان کلید خورد.

وی افزود: تا پیش از این 4 دکل  ٢٨، ٦٠، ٥٤ و ٩٢ فتح این شرکت در این میدان مستقر شده و 4 حلقه چاه شامل 2 حلقه توسعه ای و 2 حلقه توصیفی حفر و هم اکنون در حال حفاری 4 حلقه چاه دیگر هستند.

عباسی اظهار کرد: برای شتاب بخشیدن به عملیات حفاری 22 حلقه چاه در میدان نفتی یاران جنوبی با هماهنگی شرکت مهندسی و توسعه نفت (متن) به عنوان مجری طرح توسعه این میدان در سالجاری به تعداد دکلهای حفاری در این موقعیت افزوده خواهد شد.

مدیر پروژه حفاری میدان یاران جنوبی در شرکت ملی حفاری ایران گفت: قرارداد این پروژه به صورت کلید در دست (EPDS ) اجرا می شود که در قالب آن مراحل طراحی، اجرا، تامین کالا و ارائه خدمات فنی و مهندسی به عهده شرکت ملی حفاری است.

میدان یاران یکی از میدانهای مشترک نفتی در منطقه غرب کارون است که طرح توسعه آن با استفاده از توان فنی و منابع مالی داخلی در دست اجراست.

کد خبر 239530

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =