مصرف فرآورده های نفتی منطقه اردبیل به 61 میلیون لیتر رسید

مجموع مصرف فرآورده های نفتی منطقه اردبیل در فروردین ماه امسال، به محدوده 61 میلیون لیتر رسید.

مدیرشرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه اردیبل به خبرنگار شانا،گفت: در 31 روز نخست امسال، 60 میلیون و 864 هزار لیتر فرآورده نفتی شامل بنزین، نفت سفید، نفت گاز و نفت کوره در این منطقه مصرف شد که نسبت به مدت مشابه پارسال، 19 درصد کاهش داشت.

محمود آقا محمدیان مصرف بنزین منطقه اردبیل را در نخستین ماه امسال، 28 میلیون و 340 هزار لیتر اعلام و اظهار کرد:مصرف این فرآورده نفتی در قیاس با فروردین ماه پارسال، پنج درصد کاهش یافته است.

وی سهم نفت سفید مصرفی این منطقه را در بازه زمانی یاد شده، پنج میلیون و 800 هزار لیتر عنوان کرد و گفت: این مقدار از افزایش 5.5 درصدی مصرف این سوخت نسبت به مدت مشابه پارسال حکایت دارد.

آقا محمدیان از مصرف 26 میلیون و 735 هزار لیتر نفت گاز در این منطقه خبر داد و افزود: مصرف این سوخت در فروردین ماه امسال در بخش غیر نیروگاهی 21 میلیون لیتر و در بخش نیروگاهی (تامین سوخت نیروگاه سیکل ترکیبی سبلان) پنج میلیون و 735 هزار لیتر بوده است.

به گفته وی مصرف این فرآورده نفتی در بخش غیر نیروگاهی پنج درصد و در بخش نیروگاهی نیز 67 درصد کاهش یافته است.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه اردبیل علت این کاهش مصرف را تامین به موقع گاز مورد نیاز بخش نیروگاهی ازسوی شرکت گاز استان و مساعد بودن آب و هوای زمستان امسال نسبت به برودت هوای سال 93 اعلام کرد.

آقا محمدیان درباره مصرف نفت کوره این منطقه نیز یادآورد شد: مصرف این فرآورده نفتی در بازه زمانی یاد شده، با 87 درصد کاهش نسبت به فروردین ماه سال پیش، به 52 هزار لیتر رسیده است.

وی علت کاهش مصرف نفت کوره را تامین گاز شهری از طریق شرکت گاز استان مبنی بر دستور العمل وزیر نفت عنوان کرد.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه اردبیل،همچنین از مصرف 14میلیون و 880 هزارمتر مکعب گاز طبیعی فشرده (سی ان جی) در 31 روز نخست امسال خبر داد و بیان کرد: با مصرف سوخت پاک سی ان جی، در فروردین ماه امسال به میزان 14 میلیون و 900 هزار لیتر در مصرف بنزین صرفه جویی شده است .

به گفته آقا محمدیان، مصرف سی ان جی این منطقه در بازه زمانی یاد شده نسبت به مدت مشابه پارسال، 4.5 درصد افزایش یافته است.

کد خبر 239548

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =