۸ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۳
  • کد خبر: 239601
69 حلقه چاه جدید در مناطق نفتخیز جنوب حفر می شود

شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب برای حفظ و نگهداشت و افزایش توان تولید نفت، حفاری 69 حلقه چاه تازه را برای امسال برنامه ریزی کرده است.

به گزارش خبرنگار شانا در مناطق نفتخیز جنوب، معاون حفاری مدیریت امور فنی شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب گفت: برای تحقق این برنامه 27 دکل سنگین حفاری به کار گرفته می شود.

محمد مهدی زارعی افزود: از این تعداد چاه 37 حلقه تولیدی، 16 حلقه توصیفی تولیدی، 10 حلقه توصیفی، یک حلقه تزریق گاز، 3 حلقه تزریق پساب و یک حلقه مشاهده ای است.

وی اظهار کرد: با اختصاص 20 دکل حفاری سبک، 87 حلقه چاه امسال تعمیر و تکمیل می شود.

مهدی زارعی گفت: اسید کاری، تمیز کاری و احیای 850 حلقه چاه بوسیله 15 دستگاه لوله مغزی سیار نیز در برنامه امسال این شرکت پیش بینی شده است.

معاون حفاری مدیریت امور فنی شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب، در زمینه فعالیتهای انجام شده در سال 93 اظهار کرد: پارسال شاهد تحقق 94 درصدی راندمان عملکرد در بخش چاههای توسعه ای و 104 درصدی راندمان عملکرد در بخش چاههای تعمیری با توجه به آخرین برنامه مصوب بودیم.

وی در پیوند با این مطلب افزود: در این مدت 60 حلقه چاه تازه توسعه ای توصیفی و 84 حلقه چاه تعمیری در گستره عملیاتی این شرکت حفاری و تکمیل شد.

مهدی زارعی انجام 238 هزار و 84 متر حفاری چاههای جدید، اسید کاری، تمیزکاری و زنده سازی 712 حلقه چاه با دستگاه لوله مغزی سیار و حفاری 6 حلقه چاه با استفاده از روش زیر فشار تعادل (UBD) را از فعالیتهای بخش حفاری مناطق نفتخیز جنوب برشمرد.

معاون حفاری مدیریت امور فنی شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب با اشاره به تحقق 39 هزار و 143 متر حفاری به صورت جهت دار، گفت: در دوره مورد بررسی 22 حلقه چاه توسعه ای و 15 حلقه تعمیری با استفاده از این شیوه حفاری و تکمیل شد.

شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب راهبری بیش از 40 میدان هیدروکربوری بزرگ و کوچک در گستره ای به وسعت حدود 400 هزار کیلومتر مربع در استان خوزستان و بخشهایی از استانهای فارس، بوشهر و کهگیلویه و بویر احمد بر عهده دارد.

کد خبر 239601

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =