منابع داخلی برای نوسازی میدانهای قدیمی کافی نیست

مدیرعامل شرکت مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی با تاکید بر نوسازی میادین قدیمی نفت کشور گفت: منابع داخلی کشور برای نوسازی و بازسازی میدانهای نفتی کافی نیست.

به گزارش خبرنگار شانا، غلامرضا منوچهری درهم اندیشی برنامه ششم توسعه با اشاره به این که میدانهای نفتی کشور نیازمند بازسازی هستند، اظهارکرد: تنها با سرمایه گذاری خارجی می توان تاسیسات این میدانها را بازسازی کرد.

وی با بیان این که باید تلاش شود جذابیت بخش نفت برای سرمایه گذاران داخلی و خارجی افزایش یابد، افزود: در صورت تایید و حمایت از مدل تازه قراردادهای نفتی (IPC)، این مدل می تواند انگیزه کافی را برای حضور سرمایه گذاران خارجی در ایران ایجاد کند.

منوچهری همچنین خواستار تجاری سازی بخش انرژی و بهبود فضای کار در برنامه ششم توسعه شد و به نگرانی شرکتهای داخلی پس از برداشته شدن تحریمها اشاره کرد و افزود: در هشت سال گذشته شرکتهای داخلی رشد خوبی کرده اند که باید تلاش شود بعد از برداشته شدن تحریمها از این ظرفیت استفاده شود؛ این موضوع نکته مهمی است که همه بخشهای صنعت باید به آن توجه کنند.

مدیرعامل شرکت مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی اظهار کرد: باید تلاش شود پس از برداشته شدن تحریمها نقش آفرینی سازندگان داخلی و خارجی در کنار هم دیده شود.

به گزارش شانا، دومین جلسه هم اندیشی برنامه ششم توسعه روز گذشته در وزارت نفت برگزار شد.

 

کد خبر 239603

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =