مصرف بیش از 65.5 میلیون لیتر فرآورده نفتی در منطقه میاندوآب

مصرف فرآورده های نفتی منطقه میاندوآب در فروردین ماه امسال به بیش از 65.5 میلیون لیتر رسید.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه میاندوآب به خبرنگار شانا گفت: مجموع مصرف انواع فرآورده های نفتی این منطقه شامل بنزین، نفت سفید، نفت گاز و نفت کوره در 31 روز نخست امسال، به 65 میلیون و 546 هزار لیتر رسید.

احمد مجرد با اشاره به این که مصرف سوخت گاز طبیعی فشرده (سی ان جی) این منطقه در فروردین ماه امسال نسبت به مدت مشابه پارسال افزایش یافته و به تبع آن مصرف بنزین چهار درصد کاهش یافته است، گفت: مصرف بنزین منطقه میاندوآب در فروردین ماه امسال به 25 میلیون لیتر رسیده است.

وی از مصرف 13 میلیون لیتری نفت سفید در این منطقه خبر داد و افزود: مصرف این فرآورده نفتی در نخستین ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال پیش، 13 درصد افزایش یافته است.

مجرد توزیع به موقع سوخت مصرفی  ادوات کشاورزی در بخش نفت سوز، اعلام شماره جدید کالابرگ نفت سفید برای مصارف خانوارهای شهری و روستائی، همچنین توزیع و مصرف سوخت یاد شده به دلیل سرد شدن هوا به ویژه در مناطق کوهستانی و سخت گذر را از دلایل افزایش مصرف این فرآورده نفتی اعلام کرد.

به گفته مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه میاندوآب، در فروردین ماه امسال، 27 میلیون لیتر نفت گاز در این منطقه مصرف شده که این مقدار از افزایش 12.5 درصدی مصرف این فرآورده نفتی حکایت دارد.

وی ادامه اجرای طرح عرضه نفت گاز طرح "باک پر" در جایگاه مرزی تمرچین و شروع بهره برداری از کارخانه طلای زرشوران تکاب را از دلایل افزایش مصرف نفت گاز برشمرد.

مجرد درباره نفت کوره مصرفی این منطقه نیز یادآورد شد: مصرف این سوخت در 31 روز نخست امسال، با 93.7 درصد کاهش در قیاس با فروردین ماه پارسال، به دلیل جایگزینی گاز طبیعی با نفت کوره به عنوان سوخت مورد نیاز کارخانه سیمان کاوان بوکان، به 546 هزار لیتر رسیده است.

به گزارش شانا، منطقه میاندوآب با داشتن هشت ناحیه و 86 باب جایگاه عرضه فرآورده های نفتی، وظیفه سوخت رسانی روزانه دو میلیون و 800 هزار لیتر انواع فرآورده نفتی به هشت شهر جنوب استان آذربایجان غربی را بر عهده دارد.

کد خبر 239608

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =