تاکید مجدد عربستان بر آمادگی برای افزایش عرضه نفت

در حالی که اظهارات قبلی وزیر نفت عربستان سعودی موجب کاهش قیمت نفت در بازارهای جهانی شده بود، وی بار دیگر بر آمادگی این کشور برای افزایش عرضه نفت تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، علی النعیمی سه‌شنبه (8 اردیبهشت ماه 94) در جریان سفر خود به چین، بار دیگر تاکید کرد که عربستان سعودی آماده است تا به هر میزان که لازم باشد، عرضه نفت خام به بازارها را افزایش دهد.

اظهارات النعیمی در حالی است که وی دوشنبه همین هفته نیز تاکید کرده بود که عربستان آماده است تا در صورت نیاز صادرات نفت خود به چین را افزایش دهد.

وزیر نفت عربستان در اظهارات روز سه‌شنبه خود گفت: کاهش حدود 50 درصدی قیمت نفت از ژوئن سال گذشته میلادی تاکنون به اقتصادهای در حال رشد آسیا کمک کرده است و در این حالت، افزایش یا کاهش ناگهانی در هزینه‌های نفت مناسب این کشور‌ها نیست.

النعیمی افزود: تقاضای آسیا برای نفت همچنان وی است و ما آماده‌ایم تا هر مقدار که لازم باشد، عرضه کنیم. جمعیت آسیا در حال افزایش است و با توسعه طبقه متوسط، تقاضا برای انرژی نیز افزایش می‌یابد.

وی تاکید کرد: نفت موقعیت برتر خود را حفظ می‌کند و عربستان سعودی هم عرضه کننده شماره یک نفت باقی خواهد ماند. ما نباید این حقایق را نادیده بگیریم و به اهمیت روابط خود بی‌توجه باشیم.

در حالی که کاهش شدید قیمت نفت به دلیل عرضه بیش از تقاضای بازار، در چند ماه گذشته موجب فشار شدید اقتصادی به تولیدکنندگان نفت شده است، عربستان سعودی مانع از تصمیم‌گیری سازمان کشورهای صادر کننده نفت، اوپک، برای کاهش سطح تولید این سازمان می‌شود.

کد خبر 239635

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =