سرمایه گذاری افزایش درآمدهای نفتی در بخش توسعه زیرساختها

با برنامه ریزیهای انجام شده تلاش شده تا سهم نفت در بودجه کشور کاهش پیدا کند و هرگونه افزایش درآمدهای نفتی نیز در بخش توسعه زیرساختها سرمایه گذاری خواهد شد.

به گزارش شانا، محمد نهاوندیان، رئیس دفتر رئیس جمهوری روز گذشته و در دیدار با هیئت اقتصادی سوئیس، با تاکید بر جایگاه و مزیتهای اقتصادی منحصر به فرد ایران، گفت: سوئیس و اروپا باید از فرصت راهبردی کنونی برای توسعه روابط با ایران در زمینه های مورد متنوع و مورد علاقه بهره گیرند.

وی شرایط کنونی و توانمندیهای ایران را فرصت بزرگی برای سوئیس جهت سرمایه گذاری دانست و افزود: فهم و همکاریهای مشترک بین ایران و اروپا می‌تواند به حل بسیاری از مسائل و مشکلات کمک کند.

نهاوندیان در این دیدار به موضوع مذاکرات هسته‌ای اشاره و تصریح کرد: هر توافقی منوط به رفع کامل تحریمهای اقتصادی خواهد بود.

رئیس دفتر رئیس جمهوری عنوان کرد: حصول توافق نهایی و اجرای صادقانه آن از سوی طرفهای غربی می‌تواند آزمایشی برای عزم سیاسی و مقدمه‌ای برای همکاریهای گسترده‌تر بعدی در حل مشکلات منطقه باشد.

وی به طرحهای عظیم دولت در حوزه های حمل و نقل ریلی، هوایی و دریایی، انرژی، پتروشیمی، آب و آب رسانی و مسائل زیست محیطی و انرژیهای جایگزین اشاره کرد و گفت: سوئیس و دیگر کشورهای اروپایی می‌توانند با مشارکت در اجرای این طرحهای اولویتدار که جزییات آنها اعلام می‌شود، حضور فعالتری در ایران داشته باشند.

نهاوندیان افزود: همکاری و مشارکت سوئیس در عرصه بانکداری، دارویی، شیمیایی، پتروشیمی و صنعت توریسم می‌تواند قدم اول برای جهش به سمت جلو و همکاریهای گسترده‌تر باشد.

رئیس دفتر رئیس جمهوری در بخش دیگری از سخنان خود به کاهش سهم نفت در بودجه امسال دولت اشاره و تصریح کرد: با برنامه ریزیهای انجام شده تلاش شده تا سهم نفت در بودجه کشور کاهش پیدا کند و هرگونه افزایش درآمدهای نفتی، در بخش توسعه زیرساختها سرمایه گذاری خواهد شد.

وی به سیاستهای دولت برای تشویق بخش خصوصی جهت مشارکت فعالتر در اقتصاد اشاره و عنوان کرد: بخش خصوصی در ایران فعال شده و سیاست دولت تقویت این بخش و فراهم کردن تسهیلات بیشتر برای فعالیت آنهاست.

خانم آگوستی، نماینده شورای فدرال موافقتنامه های تجاری سوئیس و از مدیران ارشد سکو و سفیر سابق این کشور در تهران نیز که سرپرستی هیئت سوئیسی در سفر به ایران را برعهده دارد، با اشاره به اهمیت روابط ایران و اتحادیه اروپا بر گسترش هرچه بیشتر همکاریهای ایران با کشورهای عضو اتحادیه اروپایی در زمینه های مختلف اقتصادی و سیاسی تاکید کرد.

وی با بیان این که منافع دو جانبه بسیاری میان ایران و اروپا وجود دارد، گفت: هیئت اقتصادی سوئیس، یک هیئت چند منظوره بوده و در حال تهیه نقشه اقدام برای گسترش همکاریها با ایران هستیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، سرپرست هیئت اقتصادی سوئیس افزود: روابط تجاری ما با ایران از سال گذشته تاکنون رشد قابل توجهی داشته و این نشانه خوبی برای تحول و توسعه روابط است.

کد خبر 239640

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =