آمریکا و کانادا برنامه ایمنی قطارهای حامل نفت را اعلام می‌کنند

مقامهای آگاه صنعتی و دولتی از اعلام برنامه مربوط به ایمنی قطارهای مخصوص حمل نفت آمریکا و کانادا در روز جمعه (11 اردیبهشت ماه) خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، منابع آگاه دولتی و صنعتی اعلام کردند که مقامهای حوزه حمل‌ونقل آمریکا و کانادا به منظور تعیین ایمنی قطارهای حامل نفت، روز جمعه در واشینگتن با یکدیگر دیدار می‌کنند، اقدامی که نشاندهنده تلاش هر دو دولت برای تعیین مقررات سختگیرانه‌تر برای واگنها به منظور جلوگیری از خروج قطارها از ریل است.

به گفته منابع آگاه، قرار است لیزا ریت، وزیر حمل‌ونقل کانادا و آنتونی فاکس، همتای آمریکایی وی، با یکدیگر برنامه ایمنی قطارها را تعیین کنند اما جزئیات آن هنوز مشخص نشده است.

این اقدام مشترک مهمترین تلاش آمریکا و کانادا پس از حدود دو سال وضع دستورالعملهای اضطراری و اقدامات موقت دو کشور در مرز است که با هدف جلوگیری از وقوع فجایعی مانند حادثه سال 2013 در شهر لک‌مگانتیک انجام می‌گیرد، حادثه‌ای که در جریان انفجار یک قطار حامل نفت در ایالت کبک 47 نفر جان خود را از دست دادند.

گزارش روز جمعه می‌تواند نشان دهد که اختلافهای دو دولت درباره زمان خروج واگنهای قدیمی و نامناسب از ناوگان حمل‌ونقل برطرف شده است.

ریت، ماه گذشته اعلام کرده بود که فعالیت واگنهای موجود می‌تواند تا سال 2025 میلادی ادامه یابد اما به گفته مقامهای ایمنی هر دو کشور، این مدت زمان بسیار زیاد است.  

اداره ملی ایمنی حمل‌ونقل در ماه جاری اعلام کرد که به یک برنامه پنج ساله برای ورود واگنهای جدید نیاز است. اداره ایمنی حمل‌ونقل کانادا نیز این مدت زمان را 10 ساله تعیین کرده است.

دولتهای آمریکا و کانادا همچنین در تلاش هستند تا برای واگنهای نفتی که از مناطق روستایی عبور می‌کنند، محدودیت سرعت تعیین و این قطارها را به سامانه ترمز پیشرفته مجهز کنند.  

حامیان ایمنی قطارها و برخی از قانونگذاران از تنظیم‌کنندگان دولتی خواسته‌اند تا گاز فرار از نفت خام تولیدی حوزه باکن در داکوتای شمالی جدا شود.

بر اساس این گزارش، شرکت ترانسپورت کانادا و سخنگوی وزارت حمل‌ونقل آمریکا درباره برنامه روز جمعه اظهارنظری نکردند.

کد خبر 239664

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =