گازهای خروجی مشعلهای پتروشیمی آبادان استفاده بهینه می شود

مدیرعامل شرکت پتروشیمی آبادان گفت: طرح استفاده بهینه از گازهای خروجی مشعلهای این مجتمع با همکاری یک شرکت بخش خصوصی و دانشگاه صنعت نفت، تا پایان خرداد ماه امسال، اجرایی می شود.

به گزارش خبرنگار شانا در مناطق نفتخیز جنوب، علیرضا صدیقی زاده  در گفتگو با خبرنگاران در آبادان، با اشاره به اهمیت زیست محیطی اجرای این طرح، افزود: طرح پیش گفته هم اکنون در مرحله مهندسی تفصیلی است و با اجرای کامل آن، دو مشعل این مجتمع خاموش و گازهای خروجی برای افزایش بهره وری و تولید مورد استفاده قرار می گیرد.

وی اظهار کرد: اجرایی شدن این طرح، سالانه حدود ۹۰ میلیارد ریال برای مجتمع ارزش افزوده خواهد داشت و مصرف گاز را کاهش می دهد.

صدیقی زاده در تشریح دیگر اقدامات زیست محیطی شرکت، توضیح داد: در موردتوسعه فضای سبز سال گذشته نزدیک به  7 هزار اصله نهال در محوطه و پیرامون این مجتمع غرس شد که از نظر حفاظت از محیط زیست اهمیت قابل توجهی دارد.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی آبادان بازیافت پساب خروجی از کارخانه و استفاده دوباره از آن را در چرخه تولید از دیگر اقدامات این شرکت در راستای حفظ محیط زیست برشمرد و گفت: در این طرح که در 5 فاز تعریف شده است، پساب خروجی در بخش غیرصنعتی نظیر آبیاری فضای سبز به مصرف می رسد.

مجتمع پتروشیمی آبادان ظرفیت تولید سالانه 110 هزار تن  پی وی سی، 30 هزار تن سود سوز آور و 15 هزار تن دی دی بی را دارد.

کد خبر 239793

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =