۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۵
  • کد خبر: 239874
ثبت مصرف 125 میلیون لیتر فرآورده نفتی در منطقه یزد

مصرف فرآورده های نفتی منطقه یزد در فروردین ماه امسال، به بیش از 125 میلیون لیتر رسید.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه یزد به خبرنگار شانا گفت: مصرف انواع فرآورده های نفتی منطقه یزد شامل بنزین، نفت سفید، نفت گا و نفت کوره در فروردین ماه امسال به 125 میلیون و یکصد هزار لیتر رسید.

محمد فرازمند تصریح کرد: در 31 روز نخست امسال، 43 میلیون و 450 هزار لیتر بنزین در منطقه یزد توزیع شده که این مقدار در قیاس با مدت مشابه پارسال، یک درصد افزایش یافته است.

وی از مصرف دو میلیون و 355 هزار لیتر نفت سفید در بازه زمانی یاد شده در این منطقه خبر داد و افزود: مصرف این فرآورده نفتی نسبت به مدت مشابه سال پیش، 17 درصد کاهش یافته است.

به گفته فرازمند، در 31 روز نخست امسال، 67 میلیون و 453 هزار لیتر نفت گاز در منطقه یزد مصرف شد که این مقدار از کاهش 39 درصدی مصرف این فرآورده نفتی نسبت به مدت مشابه پارسال حکایت دارد.

وی دلیل کاهش در مصرف نفت گاز را کاهش تقاضای نیروگاه ها و استفاده آنان از گاز طبیعی به عنوان سوخت، همچنین مدیریت بهینه مصرف کنندگان  و ادامه گاز رسانی به صنایع و گلخانه ها اعلام کرد.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه یزد با اشاره به کاهش 54 درصدی مصرف نفت کوره این منطقه نسبت به فروردین ماه پارسال، گفت: مصرف این سوخت در نخستین ماه امسال، به هفت میلیون و 327 هزار لیتر رسیده است.

فرازمند مراجعه نکردن صاحبان کوره های دستی برای خرید نفتکوره و استفاده از سوخت جایگزین (گاز مایع ) را از دلایل کاهش مصرف این فرآورده نفتی در یزد  برشمرد.

وی همچنین درباره مصرف گاز طبیعی فشرده (سی ان جی) منطقه یزد بیان کرد: مصرف این سوخت پاک در فروردین ماه امسال به هشت میلیون و 136 هزار  مترمکعب رسیده است.

کد خبر 239874

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =