افزایش فشار نمایندگان مجلس آمریکا برای لغو ممنوعیت صادرات نفت

نمایندگان مجلس آمریکا از افزایش فشارها برای لغو قانون ممنوعیت صادرات نفت خام این کشور خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، نمایندگان مجلس آمریکا با اشاره به حمایت یکی از نمایندگان دموکرات، اعلام کردند که تلاشها برای پایان دادن به قانون 40 ساله ممنوعیت صادرات نفت خام این کشور قوت گرفته است.

هنری کیولار نخستین نماینده حزب دموکرات در مجلس آمریکاست که از لایحه لغو ممنوعیت صادرات نفت حمایت کرد، قانونی که در ماه فوریه بوسیله جو بارتون، نماینده جمهوریخواه ایالت تگزاس، اعلام شد. 

کیولار در یک کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد: چنانچه بتوانیم ممنوعیت صادرات نفت خام را لغو کنیم، بازارهای جدیدی فراهم می‌شود و فعالان تجاری ایالت تگزاس می‌توانند اشتغالزایی بیشتری در کشور ایجاد کنند. 

وی تصریح کرد: فکر می‌کنم که تغییراتی در مناطق بویژه مناطق روستایی ایجاد و همچنین پیشرفتهایی در زمینه اشتغال و اقتصاد حاصل شود.

وی با اشاره به مذاکره با دیگر نمایندگان دموکرات مجلس و کارشناسان، افزود که چنانچه این لایحه به صحن مجلس آورده شود، آنها حمایت می‌کنند. 

از زمان اعلام لایحه بوسیله بارتون، شمار حامیان آن از حدود 11 نفر به 23 نفر افزایش یافته است.  

بارتون گفت: هنری نخستین نماینده دموکراتی است که از این لایحه حمایت کرده است اما آخرین دموکرات نخواهد بود.

پس از تحریم نفتی اعراب و در پی آن نگرانی درباره کمبود نفت در بازارهای جهانی، کنگره آمریکا در سال 1975 میلادی قانون ممنوعیت صادرات نفت خام این کشور را تصویب کرد.

در همین حال، به مدد تحولات ایجادشده در فناوری شکست هیدرولیک و دیگر فناوریها، آمریکا هم‌اکنون با عربستان سعودی و روسیه برای کسب رتبه نخست تولید نفت در جهان رقابت می‌کند.

لیزا مرکووسکی، نماینده جمهوریخواه ایالت آلاسکا در سنای آمریکا و همچنین رئیس کمیسیون انرژی، اعلام کرده است که در سال جاری لایحه لغو ممنوعیت صادرات را معرفی می‌کند اما زمان معرفی این لایحه را تاکنون مشخص نکرده است.

کد خبر 239886

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =