۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۳
  • کد خبر: 240006
گام بلند صنعت پتروشیمی برای توسعه

صنعت پتروشیمی ایران با توجه به ٥٠ سال سابقه و بهره گیری از نیروهای کار آمد و متخصص در مسیر توسعه قرار دارد.

به گزارش شانا به نقل از روابط عمومی شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران، علی محمد بساق زاده، مدیر کنترل تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی اظهار کرد: ایران اکنون سابقه ای ٥٠ ساله در صنعت پتروشیمی دارد و در طول این سالها انتقال دانش فنی و  بومی سازی سبب شده تا ایرانیان خود بتوانند صنعت پتروشیمی را به سوی توسعه هدایت کنند.

وی افزود: اکنون فضای کشور برای جلب سرمایه گذاریهای خارجی روندی مثبت را طی می کند و امید است که بتوانیم با  جذب سرمایه گذاریهای تازه مسیر توسعه صنعت پتروشیمی کشورمان را هموار کنیم.

وی ادامه داد: افزون بر مجتمع هایی که در حال تولید هستند امسال چند مجتمع دیگر وارد مدار تولید می شوند و ظرفیت تولید محصولات پتروشیمی ایران افزایش می یابد و امید است با مشارکت بیشتر بانکهای داخلی و نیز جذب سرمایه گذاران خارجی بتوان تامین مالی طرحها را سرعت بخشیم تا هر چه زودتر این طرحها تولیدی شوند.

مدیر کنترل تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی تصریح کرد: همزمان با بهره برداری از طرحهای تازه پتروشیمی و تکمیل زنجیره ارزش، ظرفیت تولید مجتمع های پتروشیمی افزایش یافته و سبد محصولات متنوع می شود.

وی افزود: طرحهای توسعه ای به تدریج وارد مدار تولید خواهند شد وتلاش می کنیم هر چه زودتر جهشی در صنعت پتروشیمی ایجاد شود و نقش بیشتری در توسعه کشور ایفا کنیم.

بساق زاده با بیان این که مجتمع های پتروشیمی با تولید انواع محصولات پلیمری و شیمیایی متنوع می توانند بسیاری از نیازهای داخل را تامین کنند گفت: خوشبختانه با برنامه ریزیهای انجام شده، در آینده نزدیک  محصولاتی که از خارج از کشور وارد می شوند قابلیت تولید در داخل کشور را خواهند داشت.

وی ادامه داد: سطح کیفی محصولات تولیدی در مجتمع های پتروشیمی ایران بسیار مطلوب است، اما برای حضور در بازارهای بین المللی و منطقه ای باید شرکتهای پتروشیمی کیفیت تولید و فرآورده های خود را ارتقا دهند و با نگرشی جهانی اقدام به تولید محصول کنند.

کد خبر 240006

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =