بازپرداخت صرفه جویی مصرف سوخت تاکسیهای پایه گازسوز

شرکت ملی نفت ایران می‌تواند به ازای جایگزینی هر تاکسی صندوقدار فرسوده با تاکسی پایه گازسوز و بر اساس میزان پیمایش آنها در پنج سال تا سقف سه هزار و 780 دلار به سرمایه‌گذاران در این طرح پرداخت کند.

به گزارش شانا، علی هاشمیان با اشاره به مصوبه شماره 174268 مورخ 27 اسفند 93 شورای اقتصاد اظهار کرد: شرکت ملی نفت ایران می‌تواند به ازای جایگزینی هر تاکسی صندوقدار (سواری) فرسوده با تاکسی پایه گازسوز (با مشخصات معین) و بر اساس میزان پیمایش آنها در پنج سال تا سقف سه هزار و 780 دلار یا معادل ریالی آن را به سرمایه‌گذاران در این طرح پرداخت کند.

مدیر طرح 140 هزار تاکسی فرسوده با تاکسی پایه گاز سوز در شرکت بهینه سازی گفت: این مبلغ برای جایگزینی هر تاکسی‌ فرسوده بنزینی با تاکسی ون پایه گازسوز در مدت هفت سال تا سقف هفت هزار و 810 دلار یا معادل ریالی آن خواهد بود.

وی افزود: مبنای پرداخت بر اساس عملکرد تاکسیهای جایگزین شده و برای هر کیلومتر پیمایش تاکسی صندوقدار 1.1 سنت دلار و برای هر ون پایه گازسوز جایگزین شده 1.55 سنت دلار خواهد بود. با توجه به مصوبه شورای عالی ترافیک تاکسیهای جدید مجهز به سیستم موقعیت‌یاب ماهواره‌ای (GPS) خواهند بود که میزان پیمایش آنها را نیز مشخص خواهد کرد.

هاشمیان یادآور شد: طرح جایگزینی ١٤٠ هزار تاکسی فرسوده با تاکسی پایه گازسوز، از طرحهای بند «ق» تبصره ٢ قانون بودجه سال ٩٣ کل کشور است که با هدف کاهش مصرف بنزین و افزایش بازدهی و پیمایش تاکسیها از طریق جایگزینی ١٤٠ هزار تاکسی جدید پایه گازسوز (مشتمل بر تاکسی صندوقدار و تاکسی ون) با تاکسیهای فرسوده موجود، پارسال در شورای اقتصاد تصویب شد.

کد خبر 240025

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =