وزیر نفت امشب عازم برلین می شود

وزیر نفت برای شرکت در کنفرانس امنیت انرژی مونیخ با عنوان "امنیت انرژی در میان شک و تردیدها (بحرانها و قیمتها)" امشب به برلین سفر می کند.

به گزارش خبرنگار شانا، بیژن زنگنه امشب (چهارشنبه، 16 اردیبهشت ماه) به همراه امیرحسین زمانی نیا، معاون امور بین الملل و بازرگانی برای شرکت در کنفرانس امنیت انرژی مونیخ با عنوان "امنیت انرژی در میان شک و تردیدها (بحرانها و قیمتها)" مسافر برلین می شود.

وزیر نفت با بیان این که آلمان شریک نخست ایران در بخش صنایع  پایین دستی نفت، تجهیزات، پتروشیمی، پالایشگاه و ساخت توربین است، گفت: زیمنس، لینده و لورگی شریکهای طرف قرارداد ایران در پارس جنوبی هستند.

حرکت به سوی اتحادیه انرژی در اروپا، تاثیر درگیریهای داخل و خارج اوکراین بر موضوعات انرژی، منتفعان و متضرران از کاهش قیمت نفت، رقابت سبز و راهبردهای پایدار در ارتباط با انرژیهای تجدید پذیر، راهبرد اروپا برای متنوع سازی و دستیبابی به منافع انرژی؛ مهمترین موضوعهایی است که قرار است در این کنفرانس مورد بحث و تبادل نظر قرار گیرد.

 زنگنه به هراه محمد بن حمد الرمحی، وزیر نفت و گاز عمان، آلریچ گریلو، رئیس فدراسیون صنایع آلمان، آموس. جی هچستین، نماینده ویژه و هماهنگ کننده بخش انرژی وزارت امور خارجه آمریکا، ماری جوز نادی، رئیس انجمن جهانی انرژی، یوسف یوسفی، وزیر انرژی و معادن الجزایر، کمی نایدو، مدیر اجرایی صلح سبز بین الملل و ماروس شنکوویچ، معاون مدیر و کمیسیونر اتحادیه انرژی اروپا در فهرست سخنرانان اصلی این کنفرانس قرار دارند.

به گزارش شانا، وزیر نفت در این سفر قرار است با برخی از مقامهای ارشد آلمان و بعضی از شرکتها ملاقاتهای دوجانبه ای داشته باشد.

 

 

کد خبر 240045

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =