تکمیل طرحهای نیمه تمام پتروشیمی نیازمند افزایش سرمایه گذاری است

عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: باید شرایط هدایت سرمایه برای تکمیل طرحهای نیمه تمام پتروشیمی فراهم شود چون این صنایع در تولید اشتغال و ارزش افزوده جایگاه مهمی دارند.

به گزارش شانا به نقل از روابط عمومی شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران ، سید سعید حیدری طیب، طولانی شدن روند تکمیل پروژه های نیمه تمام در صنعت پتروشیمی را برای روند اقتصادی کشور مطلوب ارزیابی نکرد و گفت: برای رفع این معضل باید شرایط جذب سرمایه بیشتر برای پروژه های نیمه تمام فراهم شود.

این نماینده مجلس نهم افزود: توسعه و رشد صنایع پتروشیمی به دلیل ایجاد اشتغال دارای اهمیت است افزون بر این، توسعه این بخش سبب تولید محصول نهایی می شود که ارزش فراوان تری از صادارت نفت خام دارد.

وی افزود: بر اساس سیاستهای اقتصاد مقاومتی باید ارزش افزوده از طریق تکمیل زنجیره ارزش صنایع نفت و گاز، محصولات پتروشیمی و فرآورده‌های نفتی با تأکید بر برداشت صیانتی از منابع ایجاد شود. از این رو، یکی از راهکارهای انجام این مهم توسعه و گسترش صنعت پتروشیمی است.

عضو کمیسیون انرژی با اشاره به کاهش وابستگی بودجه 94 به درآمدهای نفتی افزود: توسعه صادرات غیرنفتی سبب کاهش هر چه بیشتر وابستگی بودجه به نفت می شود، البته در این زمینه توسعه صنایع پتروشیمی و پالایشی نقش برجسته ای ایفا می کنند.

وی تصریح کرد: ساخت و تکمیل طرحهای نیمه تمام در صنعت پتروشیمی روند رشد صنایع ایجاد کننده ارزش افزوده در کشور را شتاب می دهد.

کد خبر 241257

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =