اوام‌وی تولید خود را در دریای شمال نروژ افزایش می‌دهد

مدیرعامل شرکت نفت و گاز اوام‌وی اتریش روز سه‌شنبه (29 اردیبهشت ماه) از افزایش تولید این شرکت در دریای شمال نروژ خبر داد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، جرارد رویس روز سه‌شنبه اعلام کرد که اوام‌وی با تولید 50 هزار بشکه معادل نفت در روز، تولید خود را در بخش نروژی دریای شمال افزایش داده است.

رویس اوایل این ماه اعلام کرده بود که تولید این شرکت در نروژ حدود 40 هزار تا 45 هزار بشکه معادل نفت است. به گفته رویس، این شرکت در سال 2010 میلادی هیچگونه تولیدی در این منطقه نداشته است.

بر اساس این گزارش، افت قیمتهای نفت سال گذشته شرکت اوام‌وی را ناگزیر کرد تا برنامه سرمایه‌گذاریهای خود را کاهش دهد و هدف خود را برای تولید 400 هزار بشکه معادل نفت در روز تا سال 2016 میلادی کنار بگذارد.

این شرکت سال گذشته 309 هزار بشکه معادل نفت در روز تولید کرده بود.

در همین حال، توقف تولید در لیبی و یمن به دلیل مسائل امنیتی سبب شد تا او‌ام‌وی وارد بازار پرهزینه‌تر دریای شمال شود.

این شرکت اتریشی روز دوشنبه اعلام کرد که به دلیل افت قیمتهای نفت، سود عملیاتی او‌ام‌وی در سه ماه نخست سال 2015 میلادی با 50 درصد کاهش به 333 میلیون یورو (معادل 380.3 میلیون دلار) رسید.

اوام‌وی که تلاش می‌کند پس از پرداخت سود سهام، جریان نقدی خود را حفظ کند، اعلام کرد که به همین منظور در بازه ماههای ژوئیه سال 2015 و ژوئن سال 2016 میلادی خرید و فروش تضمینی روزانه 50 هزار بشکه نفت را آغاز می‌کند.

تولید نفت اوام‌وی از 318 هزار بشکه معادل نفت در روز در سه ماه نخست سال گذشته به 303 هزار بشکه معادل نفت در مدت مشابه سال جاری کاهش یافت.  

کد خبر 241278

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =